Värmeeeeeeen..
Är jag den ända som inte gillar när det är för varmt?!:o
sitter i mitt rum med fläkten på högsta "nivån" och båda fönstrena öppna, alla lampor släckt( för att det blir varmare när lampor e tända^^" och har satt upp håret och sitter med korta kläder men ÄNDÅ är det jättevarmt så man svättas ihjäl snaart ,
har någon bra tips mot värmen??
har testat duscha med kallt vatten men en timma efter när jag kommer ut är jag svettig igen xD
riktigt jobbigt :/
(visste inte vart ajg skulle lägga in detta.. :s)
Jag är på din sida. Jag gillar inte värmen.
Jag är mer en vintermänniska. Och jäkligt varmblodig!
Kan du gå en timme efter duschen utan att svettas? För mig räcker det med ett steg utanför, sen är det kört!
Jag orkar ingenting. Kan knappt sova ens med fläkten riktad mot mig.
Och jag klagar bäst jag vill
Precis som sommarälskarna klagar på min kära vinter :)
Jag har det ännu värme med andfåddheten nu i värmen än innan
Jag älskar visserligen värmen men jag tycker synd om alla som mår dåligt av den
/Maria
#3 jag älskar när det är normalt varmt så man kan gå ute med korta kläder, fast UTAN att svettas och utan alla myggor o insekter brr;s
Älskar värmen på dagarna, men det är jobbigt att inte kunna sova ordentligt på natten! Varför finns inte luftkonditionering i hemmen här
I Kina finns alltid möjlighet att installera luftkonditionering i hus och lägenheter, och de flesta installerar det också. Även om det så är närmare 40 grader i skuggan så är det i alla fall svalt och skönt inne om man så önskar.
Här finns ju inga hål i väggen för fast AC installation
Jennie
Mina tips är som alltid att sätta sig i ett svalt bad (om man har badkar) tills man fryser.
Åka och bada på KVÄLLEN.
Badda sig / linda in sig i våta kalla handdukar. Lägg dem i kylen ett tag, det har jag gjort.
Duscha SENT på kvällen.
Rör dig sakta och gör inget ansträngande.
Fäll ner gardiner, persienner och STÄNG fönstrena.
Många har fönstren öppna nu när det är hett, det är galenskap! Man ska stänga UTE värmen. I Sydeuropa har de tjocka fönsterluckor som bommas igen. I och för sig har de stenhus också…
#6 när jag stänger fönstrena blir det varmare och det finns ingen luft i rummet så man blir helt svettig och "oljig" . . skulle inte kunna åka ut o bada sent på kvällen heller för jag är typ.. livrädd för myggor och alla andra insekter xD
Du får försöka härda ut tills solen går ner. DÅ kan du öppna fönstren. Parkera dig i badrummet i duschen vet jag. Eller åk ner i källaren i huset och sätt dig där.
Eller linda in dig i kalla våta handdukar 

Vi har enplans trävilla och det blir jättevarmt om vi inte har fönstren öppna med nerdragna persienner.
Däremot i hyreshus brukar det va svalt och skönt. Likaså i ett gammalt hus av tegel (som nu är rivet) var det alltid svalt och skönt inne på sommaren.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Min man och jag bor i söderläge så om vi inte öppnar fönstren och balkongdörren dygnet runt så blir det värre än ett växthus här eftersom solen ligger på nästan hela dan. Gardiner fördragna eller inte, vi har ändå runt 30 grader inne
Jennie
Hatar denna äckliga värmen! 
20-22 grader, växlande molnoghet och ibland någon regnskur nattetid, det är idealväder på sommaren, tycker jag!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Ja det är jobbigt med värmen. Orkar inte med den. Tänker på alla sjuka och äldre som inte har samma krafter.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Fast det är skönt och mysigt att sitta på balkongen vid 23-tiden och ha en ljuslykta tänd. Då har dagen värmt upp balkongen till härlig värme vid den tiden och samtidigt liten svalkande bris utifrån
Precis då det blir behagligt att sitta ute här på kvällen…kommer myggen!!!

# Ja tyvärr så kommer myggen när det blir behagligt.
Ha en bra dag! Mongu.
Här kommer inga mygg. Har bara sett en mygga denna sommar och den överlevde inte
#16 haha oj, vart bor du då?:O
i göteborg, bara av att man går utanför dörren är det typ ett " gäng" med myggor överallt som följer efter en xD
#17 Jag bor i Solna. I natt satt vi och spelade kort på balkongen utan mygg
Det är åtminstone en fördel med hettan och torkan; mindre mygg!
Stäng alla fönster och öppna ej förrän sent på kvällen ,annars släpper man in värmen efersom det är värmare ute
Jag har fått tjata här på jobbet att bakdörren till våra fikabord ska vara stängd, annars väller värmen in. Det märks. Nu är det mycket svalare!
# 20
Inte kan man öppna sent på kvällen…då kommer myggen!!! 
#22 om man fixar "myggnät" på fönstrena :D
har det nu och jag har båda fönstrena öppen 24/7 xd ändå är de jättevarmt :o
#23 Det är kanske det som är felet? Om du stänger fönstrena DAGTID när det är som varmast, ska du se att det genast blir svalare. Pröva - jag är bergsäker på att det kommer att funka! Häng för fönstren med ngt om du inte har rullgardin eller persienn.
Principen är att man ska stänga UTE värmen.
Jag öppnar och vädrar först vid halv nio, nio på kvällen.
Sedan sover jag under myggnät så who cares about mygg, de kan flyga omkring, mig kommer de inte åt