Matlagning
Jag älskar att laga mat.
För mig innebär mat livets höjdpunkter. Inte bara själva ätandet utan planering, inköp och tillagning.
På resor så brukar jag komma ihåg den goda maten så matminnen har stor plats i mitt hjärta.
Vad har ni andra för relation till mat?
/Maria
Gillar ej laga mat och har ingen fantasi. Det handlar oftast om tre olika rätter.
Älskar däremot att äta god mat
Synd att vi bor så långt ifrån varandra annars hade jag gärna bjudit på mat
/Maria
Tack i alla fall
Jäg älskar att handla mat och att tillaga den. Men ätandet är just.. att äta mest, är ingen riktig smaktjusare direkt.
Men att pyssla med maten, alla härliga färger och former gör mig glad.
Jag har en kluven inställning till matlagning. Ibland kan jag tycka det är jättekul. Ibland blir jag dödens uttråkad på det, är ju samma samma samma. Handla hem, laga, skita ner porslin o kastruller, diska, ställa in porslin i skåpet. Ny matlista, köpa hem, laga, osv osv osv.
Det är den eviga upprepningen jag avskyr.
Även jag har ju dagar då jag tycker att det är lyx att gå ut och äta till exempel.
Det mest mariga med matlagningen är att komma på vad vi ska laga. Att hitta en variation i vardagen som dessutom är god och nyttig.
I vissa perioder blir det hjärnsläpp ska jag erkänna men oftast flyter det på
Tassy, din variant måste ändå vara ganska sällsynt
/Maria
Jag älskar att prova ny recept men också att experimentera och hitta på nya rätter själv.
Är mycke för ren mat och skulle klara mig ganska bra utan kött men med en familj som älskar kött så blir det lite jobbigt att bara laga vegetariskt.
Jag ska köpa en pizza i eftermiddag
Pizza är gott
/Maria
Och man slipper det värsta - diska
Ja, där kan jag hålla med dig. Jag har numera diskmaskin sedan förra sommaren men det är min allra första. Bättre sent än aldrig.
/Maria
Jag handdiskar, men strejkar ibland
#5 Just den där upprepningen är en trygghet för mig. 
#6 Kunde jag, så skulle jag utbilda mig till kock! 
Det blidde ingen pizza. Jag håller på att laga till en av de tre rätter jag lagar - spagetti och köttfärssås, men jag ska steka den kokta spagettin med köttfärsen som omväxling
Älskar allt som har med mat att göra. Äta, laga, köpa osv :)
#13 Ja du ser, hur olika det kan vara! Men nu råkar ju jag vara sådan att för mycket rutiner bara tråkar ut mig.
Bäst fungerar matlagningen på helgerna, när jag har TID.
Under veckorna när jag är borta 12 timmar dagligen, lagar jag vanligen ingen mat alls. Bara något snabbt, som t ex fräsa lite kycklingfiléer och koka ris eller så.
Jag gillar att laga mat, och handla är rätt okej om jag bara vet vad jag vill köpa och framför allt att det jag vill köpa FINNS!
Däremot hade allt gärna fått vara självdiskande för jag HATAR att diska!
Jennie