Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 6631 ggr
Maria
0

Gnälltråden

Här tänkte jag vi kunde ha en tråd där vi kan gnälla av oss om vad som helst.

Det kan vara rätt skönt ibland.

/Maria

Maria
0

Jag börjar med att gnälla över mitt stora bandage på tummen vilket gör att det går långsamt att skriva.Skrikandes

/Maria

Bergspuman
0

Egentligen är jag på för bra humör för att gnälla haha!

Men en sak kan jag väl klaga på: Allt nedrans grus på cykel- och gångbanor som FORTFARANDE inte är bortsopat!

Sehvrin
0

Jag har en dum essä som måste in snarast möjligt. Har vetat om den länge så jag passar på att gnälla över mig själv också som tydligen alltid har dålig framförhållning och min hjärna som stänger av helt vid stress (ignorerar det som är orsaken till stressen)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

bluemary
0

Jag vill gnälla över min kroniska värk i hela kroppen som jag
haft i 20 år. Jag försöker att fokusera mina tankar på annat
men det är svårt. Vill hellre lägga tankarna på det som är
roligt. Och så får jag inte sova på nätterna, i natt blev det
2 timmar på grund av det onda.

Tack för att jag fick gnälla !

RuiXue
0

Nu har jag precis fått mens igen, bara tredje gången sedan den 9 aprilSkrikandes Och jag har haft konstant mensvärk i snart 5 månader!

Jennie

Tatsja
0

Blåsorna på kroppen börjar spricka och de stinker. Tvättar mig så ofta jag kan. Ont gör de också. Bältros är ingen höjdare att ha

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Maria
0

Vaknade med en dånande huvudvärk som nu är lagom bedövad av medicinSkrikandes

/Maria

Bella-R
0

Ååh, en tråd som är som gjord för mig, haha!

Men just nu har jag inget o gnälla på. bara för det.

Men jag återkommer, definitivt

/ Bella

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Tatsja
0

Regn, regn och åter regn. Sen detta dunder till åska. Är livrädd, blir hysterisk. Men jag har också blivit träffad av blixten två gånger.

Väl mött, Tatsja

bluemary
0

*9 Men hur gick det då Tatsja, hur mår du ?

RuiXue
0

Nu ska jag ta med mig min värk till Malmö och uträtta en himla massa idag! Orkar inte alls, men måste eftersom jag flyttar imorgon!

Den där värken gör mig tokig!

Jennie

Bella-R
0

Nu kom denna tråden till användning.

Jag är så galet lycklig att hälsa iFokus finns! Skrattande

Maria
0

#12 Försök med att skicka PM iställetFlört

/Maria

Bella-R
0

#13 Det är gjort Glad även blockning.

Karmatarerskanise
0

Jag är trött på att inte veta när dom kommer och fixar golvet i min nya lägenhet. Vill ju flytta in. Just nu står säng och annat i köket!

RuiXue
0

Det ska enligt prognos regna imorgon och gissa vem som måste bära flyttkartonger i regnet!

Jennie

Denna kommentar har tagits bort.
Betty
0

Jag vill gnälla på alla gnälliga människor. Dock menar jag inte erSkrattande Men de som inte ens kan se en liten gnutta bra saker i sitt liv. Som att man har en jävlig pollenallergi men det är fint med allt det gröna som kommer, bara som ett ex.

Den dagen jag tycker precis ALLT e skit då tar jag livet av mig så slipper jag förbittra resten av världen.

Mainebusters
0

#17  Utrotas.. nej, men dödsstraff borde finnas i vissa lägen. Glad  Sedan om man har olika åsikter, det är bara sunt tycker jag. Trist om alla tyckte samma!

#18  Jovisst, menar du alla i gnälltråden! Vi gnäller ju här.Flört Och jag tänker joina tråden här nu.. är supertrött men måste snart åka och hämta hem tonåringen mitt i natten. Handen värker, somnade på den, men det är ändå skönt när hon är hemkommen.

Sedan så tror jag ändå att alla ser något positivt, men man vill/kan ju ändå gnälla om något! Glad

Denna kommentar har tagits bort.
Maria
0

Inlägg #20 borttaget då det strider mot skrivreglerna

/Maria

Maria
0

Nu tänker jag gnälla på regnet. Visserligen fick jag planterat en del igår men är långtifrån färdig och nu börjar det regna. SuckRynkar på näsan

/Maria

Mainebusters
0

#22 Men det är ju perfekt planteringsväder! Okej, detta är en gnälltråd, men jag blev glad för regnet för då piggnade mina planterade pioner till.

Nu lite gnäll: Har fått en blåsa i gommen. Och jag vet att det kommer att göra ont när den går sönder.

Bergspuman
0

Gnäll, fast obetydligt (är fortfarande på stårlande humör!): Min ljusa hy som kräver faktor 25-30 för en futtig timmes majsol.

O hur häääärligt majsol leeer. Fräknarna blir bara fler och fleeeer.

Maria
0

#24 Du får skaffa dig en keps med lååång skärmFlört

/Maria

Bella-R
0

#19 Nej, utrotas.

O du vet inte alls vad jag pratar om :)

Mainebusters
0

#26  Nej, tydligen inte. Men det spelar ingen roll. Jag tycker inte att man använder ord som att mörda, döda, utrota mm.. folk tycker helt enkelt olika och ibland kan det bli några ord för mycket. Man får inte ta åt sig av allt som skrivs. Hade jag gjort det så hade jag inte vistats på något forum.. Flört

Bella-R
0

#27 Jag tycker inte att det är på något sätt stötande elr dyl, jag använder ordet utrota & det finns inget som bryter mot några regler genom att använda det ordet.

Känner du dig träffad på något sätt för att du uppmärksammar mitt inlägg väldigt mycket? Glad

RuiXue
0

Det regnade som värst just när vi bar ut alla kartonger till bilen! När folk ska flytta kan väl de högre makterna använda blöja om de nu är så nödiga!

Jennie

Zynell
0

Varför måste pengar styra alla beslut??? När ska jag ha tillräckligt av dem där jä**a lapparna för att kunna börja om??

Bella-R
0

Jag är fruktansvärt trött på folk som smäller fyrverkerier mitt i våren så killens hund rusar hem i blixtfart.

Han kunde ha blivit påkörd, pga dessa idiotiska människor.

Fyf*n vad arg man blir.

Vissa människor alltså..!! Skrikandes

Mainebusters
0

#28 Definitivt inte. Men jag läser hur folk skriver. Glad

Maria
0

#31 Jag håller med dig. Trots att mina djur har varit ganska coola när det gäller smällare och fyrverkerier så vet jag hur illa detta gör för vissa andra.Skrikandes

/Maria

RuiXue
0

Dessa danskar som inte inser hur mycket pengar de förlorar när de inte har ens mataffärerna öppna på söndagar! De få butiker som är öppna har inget annat än en lång kö genom hela butiken. Hallå Danmark det är 2010 nu! Dags att skrota lukkeloven!

Jennie

Musiken
0

Standigt dessa pengabekymmer….

Anders 50
0

Tycker folk är fega som skickar arga förolämpande PM och och sedan gömmer sig med hjälp av blockeringar, och gör sig oanträffbara. Ynkligt!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Bella-R
0

Apropå fega & ynkliga människor - jag tycker att folk som kränker ens fakta & nedvärderar en, är ett enormt fult beteende. Turligt nog är Hälsa iFokus så bra, så det problemet har vi inte här Cool

Som man behandlar andra, blir man själv behandlad.
Jag behandlar alltid folk såsom dom behandlar mig & det tror jag dom flesta gör :)

Bergspuman
0

Avskyr moderaternas sjukförsäkring och rehabiliteringskedja. Hoppas verkligen att de blir bortröstade i höst!

Karmatarerskanise
0

#36 Ja, det där är oerhört fegt.

Anders 50
0

#39  Skrattande

Bella-R
0

Hahahahaha, jag måste bara skratta lite åt detta.

Finns bra många fega ynkryggar till människor på vår jord.

Så tragiskt att det är kul.

asvensso
0

Jag haller med att folk som skickar otrevliga PM, fulla av svordomar, skallsord, understrykningar, fetstil, versaler och en massa uttropstecken utan att egentligen komma med nagot annat an att kalla sin egen extrema asikt for "fakta" ar drygt.  Fegt att inte skriva ut i forumet istallet. Men da kanske man inte kan skriva sa mycket fula ord? Funderar pa att publicera de hatmejl jag fatt…

Bergspuman
0

#42 Polisanmäl dem istället vet jag.

Karmatarerskanise
0

#43 Vad är det hon ska anmäla?

[Tassy]
0

Plötsligt känns gnälltråden inte så gnällig längre Cool

Bergspuman
0

#44 Av beskrivningen låter det som ofredande.

RuiXue
0

Dessa förbaskade gräsklippare som terrorriserar grannskapenRynkar på näsan Kan dom inte bara installera partikelfilter på eländet!

Jennie

asvensso
0

Angaende mejlen sa ar det fran folk pa iFokus. Jag avvaktar och ser vad som hander. Naturligtvis rapporterat till sajtvarden. Publicera vore som sagt ganska kul.

Maria
0

#48 Du menar väl PM för du får väl ändå inte privata mail hoppas jag.Obestämd Det bästa är att blockera så att du slipper detta.

/Maria

[Tassy]
0

asvensso: det finns ingen anledning att behöva ta sådan skit. Du har rapporterat till sajtvärden, vilket är jättebra. Blockera den som är taskig och låt admins ta itu med problemet.

asvensso
0

Jag menar bada men jag samlar en liten kollektion och sedan far vi se vad jag gor med dem. Jag har en del frestande alternativ.

Maria
0

#51 Har du lämnat ut din mailadress?

Jag försår att det kan vara lockande att publicera inläggen så att alla kan få läsa men det strider mot Skrivregler.Flört

/Maria

asvensso
0

Nej, inte lamnat ut mailen.

Maria
0

Måste bara fråga hur du då kan få dessa hatmail?

/Maria

asvensso
0

Ja det fragar jag mig ocksa och jag ska forsoka ta reda pa det och skicka en PM om det.

Karmatarerskanise
0

Måste klaga på att jag skar mig i fingret idag. Ner till benet :( Litet litet snitt, men ack så djupt. Trodde inte man kunde blöda så mycket från ett litet sår. Och känslan när bladet träffade benen, ööööörk! Svimmar nästan bara jag tänker på det-.

Maria
0

Fy vad äckligt. Även om det inte alltid hinner göra så ont så är det en fruktansvärt äcklig känsla att skära sig i fingrarnaSkrikandes

/Maria

RuiXue
0

Är jättesömnig men mitt hår är allt för vått fortfarande för att kunna sova och jag gillar inte att använda hårtork! Kom hem mycket senare än vanligt idag för att en ledning ramlat ner på en tågstation på väg in till centrum, vilket resulterade i att jag fick byta till ett annat tåg ett par stationer innan problemstationen, vänta på nästa tåg 8 minuter för att sen byta tåg igen och sen IGENSkrikandes

Tyckte det räckte med ett byte allt som allt och blev således hämtad av min man när jag hade gått av tåget efter första bytet! Tänk att man aldrig ska få en dag när kollektivtrafiken fungerar problemfritt åt båda hållen! Senast i fredags fick min man hämta mig på en annan station för då hade en ledning(!) ramlat ner på stationen hemma så inga tåg stannade!

Jennie

Musiken
0

Sa TROTT!! Har sovit bort hela eftermiddagen.

[Tassy]
0

Men oj! Måndagen den 10e hade ledningar också rasat ner och störde trafiken när jag åkte!

RuiXue
0

#60 Wow, kan de sånt i Sverige också?Skrattande Jag trodde bara det var Danskarna som inte kan montera ledningarFlört

Jennie

[Tassy]
0

Nejdå, Stockholmarna kan också :P

Bergspuman
0

Det småskär i höfterna vilket brukar betyda att jag fått spänningar i ryggmusklerna igen, vilket förebådar ny omgång med smärtor, inte kul. Nu gäller det att jag gör mina ryggövningar och är försiktig, inte sitter för länge i sträck, osv.

Karmatarerskanise
0

Fick stanna hemma idag. Strålar smärta fron handen ut i hela armen vid minsta lilla ansträngning, höger hand. Vänster är ju skärskadad, så jag hade inte kunnat jobba i köket idag Obestämd

RuiXue
0

Min man fick hämta mig nästan vid jobbet efter att det inte kom något pendeltåg! När jag först kom upp på perrongen stod det 8 minuter, de där 8 minutrarna ändrades inte på 15-20 minuter, sen stod det helt plötsligt 22 minuter till nästa tåg! Då fick jag nog och ringde min man så kom han och hämtade mig ungefär vid samma tid som ett tåg KANSKE skulle gå. Ingen information eller någontingSkrikandes

Det är ta mig tusan tredje gången på en vecka som min man har fått hämta mig på en tågstation för att det är problem!

I fredags hade en ledning ramlat ner här hemma så tåget bara for förbi, igår hade en ledning fallit ner vid en station på väg in till Köpenhamn från jobbet, och idag kom inget tåg alls!

Jag HATAR DSB (Danmarks version av SJ)!Skrikandes

Deras priser är dessutom allt för höga. Betalar 845 danska kronor i månaden för att åka ungefär 20km per resväg, och för det priset borde man få lite service, men DSB och DSB First (DSB First är de som kör över till Sverige också) har mindre service än Titanic hade livbåtar!

Jennie

[Tassy]
0

&65 ja DSB är äckligt dyra! Huga! Jag betalade hutlöst får att åka in till Fyn. Brrr!

RuiXue
0

#66 Jag åker bara mellan Kastrup (dock inte flygplatsen, utan stationen efter) och ut till Glostrup station. Det är 6 zoner och skulle ta mig ca. 20 minuter att köra med bil! För min del skulle det till och med kosta mindre i faktiska reskostnader att köra bil än vad det gör att åka tåg och buss! Men jag har ingen bil just nu så det är tåget som gäller. Vi har bil, men det är min man som kör den.

Jennie

Mitralis
0

Börjar fundera på på mycket fel det är på min kropp egentligenObestämd
Spelar nästan ingen roll vilken tråd jag går i på så handlar det om nån åkomma jag har eller har haft. Listan blir lång.

Musiken
0

ar inte alls glad idag..

moondancer
0

omotiverad till i stort sett allt Obestämd

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

[Sisa]
0

Skulle kunna gnälla över vädret idag…regnet öser ner!

Men jag försöker alltid se något positivt i det negativa…och är glad för att gräset blir grönare…Glad

Mitralis
0

Förbaskade SPH dag. Orkar inte med folk längre. Är nog på gränsen till utbränd. Ska gråta en skvätt så kanske det blir bättreGlad

Maria
0

Nu tänker jag gnälla för att jag är så otroligt trött efter jobbet de sista veckorna att jag får svårt att få energi över till annat trevligt men det går väl överObestämd

/Maria

rockygubben
0

Vill gnälla över att jag har så ont i mina bröst,bara att ha en t-shirt på gör ont.Jag är inte med barn,så jag har ingen aning om vad det är.Måste nog ringa VC.Rynkar på näsan

RuiXue
0

Post Danmarks förare har strejkat idag (och vi vet inte när de går tillbaka till arbetet!) så det har inte kommit många ordrar ut genom dörren på jobbet idag direkt. De ordrar som var superhastande eller hade kylvaror på fick gå med frakt istället för postpaket, men många många kunder får nu inte sina varor imorgon och kanske inte heller på Fredag. Totalt oansvarligt av Post Danmark att strejka så här. Det vi skickar ut dagligen räddar liv!

Jennie

Bergspuman
0

Jag är förkyld.

Magen bråkar.

Och jag avskyr propagande för LCHF, när den sprids på sajter som inte alls handlar om Kolhydrater iFokus. LCHF-arna är fanimig värre än sekterister och Livets Ordare, en del av dem.

Mitralis
0

#76 Passa dej. Jag skrev det en gång och fick 10 026 upprörda LCHFare från Kolhydrater i fokus efter mej. Att dom själv hade lagt in en tråd där dom drev med sej själv och kallade sig "LCHF-sekten", eller något liknande, hjälpte inte. Spårade ur totalt.

Bergspuman
0

#77 OK tack för varningen, vi får väl se vad som händer!

moondancer
0

#76 Jag håller med om LCHF…

Jag har också en bråkande mage idag, men får hoppas att den skärper sig snart ^^

//Olle

Maria
0

Idag måste jag gnälla för att jag måste ta om bilderna från mammografin. Ingen förklaring och det är ju lite äckligtObestämd

/Maria

Maria
0

Minns också kolhydratkrigetTungan ute men det verkar ha lugnat ner sig nu.

/Maria

RuiXue
0

Håller med om LCHF… Det är ibland lika irriterande som när Jehovas vittne ringer på dörrenSkrikandes Visst, det kan vara en hur bra diet som helst, för VISSA men det fungerar INTE FÖR ALLA!

Själv har jag inte testat och tänker heller inte göra då jag inte kan bestämma över min egen lunch själv- äter på jobbet i kantinen, och det är obligatoriskt att betala de där 400kr per månad så då tänker jag bannemej utnyttja det också!

Jennie

Anders 50
0

Irriterar mig på alla som propagerar!!! Särskilt på dem (vegetarianer mest) som säger att köttätandet är skuld till att jorden snart går under!

Varför ska man tvunget pracka på folk sin egen tro??

Kaninisen
0

Jag hatar killar. Eller nej, jag hatar att jag gillar dem!

Karmatarerskanise
0

I fredags natt skar jag mig illa på en glasskärva. En sena i stortåleden har gått av. Blev opererad inatt.

Nu sitter jag med gips, och är mer otränad än vad jag någonsin varit i hela mitt liv, vilket gör att jag knappt kan förflytta mig.

Och pillerna jag äter för att undvika inflamation ger mig magont.

Maria
0

#85 Men fy vilken otur. Nu när det är sommar och alltRynkar på näsan

Hur länge ska du ha gipset?

/Maria

Musiken
0

suck och ston! att folk inte bara kan saga "ja, jag vet att jag gjorde fel. Forlat"!! Aven fast man ar bakfull sa tar det val anda mindre energi att saga det an att trycka bort en nar man ringer och sen saga att man ar for bakfull for att orka ta tag i det? En mening! Ar det sa svart?!

Karmatarerskanise
0

#86 3 veckor tror jag. Under den tiden får jag inte belasta foten alls. Men det kan ta 3 månader innan det är läkt helt.

Jag som skulle börja min a la carte praktik imorgon o allt :(

Maria
0

#88 Jag tycker verkligen synd om dig. Så onödigt.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Javisst, onödigt till tusen!
Hoppas bara det läker som det ska.

Anders 50
0

#90 Hoppas jag också! Gjorde inte mitt när jag kapade senorna till pekfingret, tog 6 mån. Blir aldrig bra!

Mitralis
0

Idag hittade alla arga människor telefonnumret till mitt jobb, så om ni vill mej nått så ligger jag i fosterställning på vinden och gnyr.

Karmatarerskanise
0

Det är Midsommar och jag kan inte åka och dansa :( Dumma fot!

RuiXue
0

Har en allt för hög kudde som jag tror kan ligga bakom min dagliga huvudvärk jag haft den senaste veckan:(

Jennie

bluemary
0

Jag ställde ut 4 svarta sopsäckar med skräp som jag skulle åka iväg
med. I natt har kråkorna haft fest med dom och så nu ligger alltihopa
utstrött över hela trädgården. Grannarna måste ha trott att vi har
haft en rejäl fest i natt !

Athlas
0

Jag börjar med att gnälla över min vita hy som gör att det nästintill är omöjligt att vistas i solen utan att ha solskyddsfaktor 200 på hela kroppen! Jag vill bli brun inte få fräknar!!  Tungan ute

Jag är bitter över att jag gått upp 10 kg sen förra sommaren. Börjar få ont i halsen också..buhu, buhu!!

moondancer
0

fästingbetten kliar, jag är hungrig och kommer vara väldigt trött under nattens arbete…pust!

//Olle

Karmatarerskanise
0

Måste gnälla på hur onödigt det känns att duscha.
Man går in i duschen svettig, och kommer ur den svettig. BAH!

nyborjare08
0

Jag är så trött på människor som inte kan bemöta argument utan går till personangrepp istället! Skrikandes Världen vore bättre om fler kunde lära sig att skilja på sak och person!

Bergspuman
0

Jag blir oerhört trött på LCHF:are som måste sprida sitt budskap i tid och otid. Oerhört trött! De påminner om dörrknackande Jehovas Vittnen i sin envishet.

Maria
0

#100 Jag är benägen att hålla med digSkrikandes samtidigt som jag kan förstå att har man upptäckt fördelar med något så vill man dela med sig men det finns gränser.

/Maria

nyborjare08
0

Världen vore bättre om fler kunde lära sig att skilja på sak och person!

Bergspuman
0

Egentligen har jag haft en bra dag, varit ledig och gjort roliga saker!

Men känner mig obestämbart gnällig. Det passar i och för sig i tråden. Funderar på om det kan vara sms. Jag menar pms. Jag brukar bli lite extra kinkig och gnällig då! Har redan skällt på LCHF:are och tänkt ondsinta tankar om trafikdrullar och religiösa fanatiker.

*ynk*

Maria
0

Det är "gött" på ren göteborgska att ha ondsinta tankar iblandFlört

/Maria

Anders 50
0

#103 Bara gnäll på!  Skrattande Och man kan gnälla på sms också, ibland blir de för många, (och långa)

Sehvrin
0

Nu ska jag passa på att gnälla på mycket Tungan ute

Det är alldeles, alldeles för varmt för att jag ska trivas, det var alldeles för varmt redan vid halv sju idag Obestämd

SF-bokhandeln har fortfarande inte fått in det rollspel jag planerat (och längtat efter) att köpa. Det är inte kul att vänta Skrikandes

Ljudboken jag lyssnade på slutade i en cliffhanger och fortsättningen kommer inte förrän slutet av mars nästa år Rynkar på näsan

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

RuiXue
0

Håller helt med om LCHF. De är VÄRRE än Jehovas Vittnen iblandSkrikandes

Tack och lov verkar jag nu befinna mig i ett LCHF befriat hörn av världen! Och ni som är LCHFare: Tänk inte ens tanken på att komma hit och predika kost!

Jennie

asvensso
0

Jag vill gnalla pa sura grannar som sma-javlas och forsenar min renovering. Jag maste nu vanta pa besiktningsprotokoll och betala nastan 10,000 for att ens fa borja reparera en omfattande fuktskada pa min sida. Jag kommer dessutom snart att ansoka om bygglov och jag ar helt saker pa att de kommer att ha invandningar da ocksa aven om det inte ar i direkt anslutning till deras fastighet, bara for att de kommer att tillfragas. Jag har precis flyttat in sa det ar inte pga nagon gammal javelskap fran min sida.  Suck!

Maria
0

#108 Usch, vad tråkigtSkrikandes

/Maria

RuiXue
0

Min man är förkyld och har feber (38.2 nu för en stund sedan) och jag har nog ätit för lite fibrer för tja, magen vill inte alls, det för att yttrycka sig fint- går rakt igenomTyst Känns inte som turistmage dock för jag mår inte dåligt alls, utan det känns bara som att min mage inte har något att arbeta med!

Rätt konstigt egentligen, både min svärmor och man är förkylda, och senast idag har det vart 37 grader varmt uteFlört

Jennie

bluemary
0

Jag vill arbeta !

Har jobbat inom sjukvården i 20 år men efter en olycks-
händelse så sitter/ligger jag här nu här hemma.  Får morfin
varje dag för att kunna komma upp och sköta mitt dagliga.

Gubben min som också jobbade inom sjukvården kan inte
gå efter stroke.

Vi brukar skoja om att vi ska åka ut och cykla, tandem-
cykel eller vara med i Lidingöloppet. Så man får försöka'
ta allting med lite humor, annars så skulle vi gå under.

Men att genom forum hjälpa andra så känner vi att vi
fyller en funktion.
Har man inte det så går man under en gång till.

Livet kan förändras på ett sekunder, så njut av det under-
bara att kunna gå hur ni vill, cykla, ja göra allt som är
normalt för människan.

Försöker att undvika att skriva om det, ibland kan man bli
särbehandlad och det vill jag inte.

Men visst känner jag att jag ibland bara inte orkar mer,
det räcker nu.
Men gubben min kan jag hjälpa mer än vad han kan
hjälpa mig, så någon funktion fyller jag väl.

Glöm de små bekymren och känn glädjen över det lilla.
Jag vet att det är jättesvårt.
Men nu som först är jag glad över vänliga människor
och att jag i alla fall kan hjälpa och stötta andra genom
mina kunskaper från jobbet.

Och alla problem brukar lösa sig, förr eller senare.
Men inte hur man ska kunna cykla igen
Det problemet vet i bövlinge hur det ska kunna lösa
sigSkrattandeFlört

Musiken
0

Har haft fruktansvard huvudvark i en vecka nu. Kan inte sova pga varken, och varken blir ju sa klart bara varre nar jag inte sover.. Idag bultar hela huvudet och jag har proppat i mig en hel ask varktabletter och ingenting hjalper :( Handerna och benen skakar och tararna tranger pa varje gang ett hogt ljud kommer. Har sa ont och ar sa trott att jag knappt vet vart jag ska ta vagen. Proppar i mig koffeintabletter och starkare preparat for att ta mig igenom arbetsdagen och ar helt slut nar jag kommer hem, men huvudet gor sa ont att jag inte kan slappna av… Blir akuten om det inte gar over om ett par tre dagar. Pallar inte.

Maria
0

#112 Din stackare.

Du ska absolut söka för är detta något nytt för dig så ska man kolla upp det. Om inte annat så att du kan få något bättre mot värken.

/Maria

RuiXue
0

#112 Åk till akuten. Låter som migrän och då hjälper inte vanliga värktabletter.

Själv måste jag klaga på MÄN! Så fort de får lite snuva så stannar hela världen och de är så sjuka så. Min man har huvudvärk och muskelvärk av en förkylning nu och bara för det så kommer vi inte åka och gratulera hans kusin som blev 10 bästa av 50000 i gymnasieantagnings provet trots att vi för flera dagar sen fick inbjudan av hans moster!

Förra helgen var vi över på middag med mostrar, kusiner och mormor och morfar och då hade jag huvudvärk och nackspärr ifrån yttre rymden och hade helst bara velat ligga i ett mörkt och tyst rum.
Men inte fan stannade jag hemma och tyckte synd om mig själv! Jag åkte med ändå och dessutom fick jag idag skulden för att ha slösat inträdet till en park i Söndags, jaha, men när man nu vet att mitt huvud håller på att gå i småbitar (grät av smärta tidigare på dagen) så kan man ju för bövlen FRÅGA innan man köper dyra biljetter till en park som säkert var väldigt vacker och som jag gärna hade gått i om jag mått på topp som idag! Som det nu var i Söndags så kom jag en bit in i parken sen var jag tvungen att sätta mig i ett théhus för mitt huvud gjorde allt för ont!

Jag tycker jag har laglig rätt att vara rätt så rosenrasande idag!

Jennie

Maria
0

#112 Har bestämt för mig att du inte bor i Sverige men här finns numera både Zomig och Sumatriptan släppta på apoteket som är medicin just för migrän.

/Maria

bluemary
0

Jag har själv haft mycket problem med migrän, och för egen del så
berodde det då på stress.

Har själv Sumpatripan i byrålådan (före detta Imigran) men försöker själv att
"hindra Olle i grind" genom Treo, och helst då Treo comp.

Har här hemma har vi  kommit fram till att Treo är bäst som förstahandsval.

Visst är Treo knepigt i form av magont och i allra, allra värsta fall magsår.

Och Sumatriptan gäller det ju att vara försiktig med, att bara ta det
när det verkligen behövs.

På vårdcentralerna så är det ofta tidsbristen som gör att de inte hinner
gå igenom patientens sjukshistoria utan vill ha det hela överstökat så
snabbt som möjligt (tittar man i tidsbeställningen så är det futtiga 20 min
per besök,  även  vid nybesök).

Och hinner då läkaren ta reda på tidigare sjukdomar och så vidare?
Inte alltid.

Om man då exempelvis är inne i en depression och står på exempel antidepressivum
så krockar ju det.

Och även om man har problem med blodcirkulationen så är det inte heller
någon höjdare.

Och desto mer Sumatriptan, desto mera huvudvärk.
Man kommer in i en ond cirkel.

Så för egen del så brukar jag börja med Treo (eller Treo comp, men det
är ju receptbelagt). Och funkar inte det, så Sumatriptan.

Bara lite funderingar och råd från min tid inom sjukvården.

Maria
0

Imigran finns fortfarande men nu är patenten släppta och det verksamma ämnet sumatriptan finns i olika utföranden.

Sumatriptan rekommenderas att inte tas mer än 8 doser per månad.

Det är inte alltid lätt att få läkare att skriva ut Treo comp då kodein är beroendeframkallande och användning av liknande läkemedel, även receptfria, kan trigga kronisk huvudvärk.

Många läkare rekommenderar även att ta diklofenak (voltaren) i det inledande skedet av Migrän.

Man får kanske helt enkelt prova sig fram. Vi är alla så olika.

Själv har jag varit med vid utprovningen av Imigraninjektioner när dessa kom som försökskanin.Flört

I Göteborg har vi förmånen att ha åtminstone två kliniker specialiserade på Migrän mig veterligen.

Sedan ska man inte förglömma alternativmedicinen som kan göra underverk och även här får man nog prova sig fram.

Akupunktur hjälper många bland annatGlad

/Maria

RuiXue
0

#117 Är Imigraninjektionerna bra? Jag har länge velat prova men aldrig blivit lyssnad på när jag diskuterat det med läkareObestämd Har haft migrän i 11 år och tabletter är bara allt för långsamma när jag får anfall och nässpray ger jag mig inte in på!

I övrigt är jag lagom trött på min mage som gjort ont hela dagen. Känns irriterat typ. Igår hade jag ett par episoder i ett par omgångar som innebar längre toabesök. Funderar lite på om min mage är känslig mot ris. Men man kan väl inte vara överkänslig mot ris?

Jennie

Maria
0

#117 Tabletterna har ju en relativ snabb verkningseffekt inom 1/2 timma ungefär. Imigraninjektioner ger man i första hand inte för att få snabbare effekt utan för dem som har rikliga kräkningar i samband med anfallen.

Jag är inte säker om sumatriptanpreparat finns i suppar (stolpiller) annars är det en snabb variant också och bra om man mår illa.

/Maria

Bergspuman
0

Måste gnälla på att jag ska få mens när som helst, känner av det i form av småvärk i ryggen och magen och känner mig allmänt olustig. Kan inte skiten bryta ut någon gång så man får beta av dagarna och bli som en människa igen. Avskyr att vänta!

Maria
0

#120 Väntar på samma sakRynkar på näsan

Tröstar mig med att förra sommaren hade jag mens hela semestern. Mindre kul.

/Maria

Musiken
0

Lyckades somna vid 7 i morse och sov anda till halv tre, sa nu har den varsta varken slappt :) Ser ut som skit dock. Ogonen har en vana att svullna upp till golfbolls-storlek sa fort en tar passerar ogonvran Skrikandes

Bergspuman
0

Från och med nu fru Gunvor Mensmonster!

Bara att uthärda.

RuiXue
0

#119 I mitt fall tar det timmar att få märkbar effekt av Imigran tabletternaSkrikandes

Jennie

Tatsja
0

Borta bra men hemma bäst. det suger att ligga på sjukhus. Skönt att få komma hem.

Bältrosen sitter där den sitter.Är inne på tredje månaden nu. Har fått en salva som heter Emla att smörja in rygg och framsida. den hjälper lite. Underlättar för andningen. Sen har benen svullnat upp av bältrosen. Så nu lindas det varje dag.

Även brännskadorna av solen börjar läka lite. Nu kliar de och jag försöker låta bli.

Väl mött, Tatsja

RuiXue
0

#125 Å fy sjutton, har inte bältrosen gett med sig än?Rynkar på näsan

Jennie

Tatsja
0

#126 nej, ändå var jag ju inom de 72 timmar när den började. Men medicinen hjälpe inte, då fick jag smärtstillande. Ingen verkar, Salvan hjälper lite. Troligen har den gått på nerverna och då måste jag börja med nervmedicin. Känns inget roligt. Läkarna på sjukan tror den blir kronisk. Räcker det inte med alla skador jag har efter trafikolyckan -95?

Väl mött, Tatsja

RuiXue
0

#127 Å fyRynkar på näsan Jag hoppas verkligen det kommer gå över! Räcker det inte med att det går DIG på nerverna utan att det ska gå på nerverna också! Men om du börjar med nervmedicin och det hjälper så är det väl i alla fall bättre än som det är nu.

Jennie

Leffe
0
Karmatarerskanise
0

Det är varmt.

Dessutom känner jag att jag trillat tillbaka i gamla spår nu med sjukskrivningen. Orkar inte ta tag i något längre, och kan sova bort hela dagen! Inte bra, inte bra alls!

Leffe
0

#130 Vet hur det känns. Det gäller att försöka orka ta ta i det och det är inte det lättaste

RuiXue
0

Nu sitter jag här, klockan är tjugo över fem på morgonen i Kina och jag har väl sovit absolut MAX 2.5-3 timmar inatt! Första gången jag tittade på klockan så var den 3.30 och då hade jag redan vart vaken ett bra tagSkrikandes

Det här kommer bli en lång dag! Riktigt jäkla lång närmare bestämt eftersom jag ska med bussen till Shanghai strax innan 8 idag (uppenbarligen redan den 8/7 här) och lyfter mot Europa 12.50 Kinesisk tid och landar i Köpenhamn runt klockan 22 Central Europeisk tid- alltså om ungefär 23 timmar räknat från nu!

Så inte nog med att det blir en lång dag med massor av restid, jag ska ställa om 6 timmar bakåt idag (följa dagen) och DET efter att inte kunnat sova inattSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandes

Lägg även till att jag inte har den minsta lust att åka tillbaka till Europa- än i alla fall!

Kommer bli en fantastisk dag- INTE!

Europa har bara EN fördel gentemot Kina för min del: I Danmark behöver jag inte använda VPN eller proxy för att gå in på sidor som Facebook, Youtube eller Twitter.

Men nu i och med att jag har en relativt bra VPN tjänst installerad på datorn så ovannämnda sidor fungerar oftast, så hade jag helst stannat där jag är nu.

Fy tusan för hemresedagar när man inte vill åka hemGråter

Jennie

Bergspuman
0

Jag har magknip och har just varit och sk-t ner min toa så jag blev helt förskräckt. Får väl skylla mig själv i och för sig, trattade i mig ett helt paket (½ liter) cappuccino-tryffelglass, cappuccinon var nog inte snäll mot magen. Och så åt jag gröna linser till lunch både igår och idag.

Burr. Hoppas magen lugnar sig snart så jag kan somna. Kommer för 17 att behöva stiga upp om 6 timmar igen!

Cazzos
0

Jag ORKAR inte träna men jag gör det ändå och har fått några resultat…

RuiXue
0

Har vart vaken i typ 27 timmar, rest i nära 21 av dem och bara fått någon enstaka liten powernap. Och välkomnandet man får i Köpenhamn är ett försenat jäkla tåg man får stå och vänta påSkrikandes

Jennie

Bergspuman
0

#135 Stackare!

Men i eftermiddag faller du nog ihop och sover som en sten.

Min kollega kom tillbaks från Shanghai igår morse, inte har ni varit med samma plan?

RuiXue
0

#136 Har sovit hela natten utan problem. Brukar inte få jetlag :) jag flög Shanghai-Amsterdam, Amsterdam-Köpenhamn och landade igår kväll lite innan 22.30 så jag var nog på andra flighter än din kollega.

Men här har man vart helt allergifri i 3.5 vecka, så kommer man till Norden igen så tar det bara en natt för ögonen att börja rinna och näsan klia som om någon vrider runt en piprensare! Jag tål inte Norden!

Jennie

Karmatarerskanise
0

Jag har precis anmält att jag tar ett avbrott i min utbildning. Sjönk ner i mitt gamla hål och måste ta tag i det först innan jag fortsätter.

Problemet nu blir pengar till hyran.

Maria
0

#138 Å fy då. det låter inte bra. Håller tummarna för dig att det bara är ett kort avbrott.

/Maria

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.