Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2429 ggr
Maria
0

Miljö och Hälsa

Hälsan påverkas ju i allra högsta grad av vår miljö och att tänka på miljön i det dagliga livet med sina handlingar kan göra att man mår bra och känner sig nyttig också.

Vad gör ni för miljön?

Det minsta lilla är ju alltid någotFlört

/Maria

Bergspuman
0

Källsorterar förstås. Tidningar, kartonger / pappförpackningar, tomburkar, glas, batterier. Dessvärre har vi ingen återvinning här för metall och hårdplast / mjukplast.

Varken äger eller kör bil.

Försöker så gott det går, undvika importerad frukt och grönsaker. Svårt, men man kan väl åtminstone låta bli de äckliga äpplena från Sydamerika. Och välja apelsiner från Spanien istället för från Israel, Brasilien och Sydafrika.

Röker inte.

Lever ett ganska nedskalat liv, förutom högklassig laptop och mobil, och så vill jag ha det.

[Sisa]
0

Jag källsorterar också…och försöker leva ett enkelt liv, utan en massa onödiga prylar!  Glad

Maria
0

Källsorterar också.

Numera har vi en avfallskvarn så vi behöver inte kompostera.

Jag brukar också försöka köpa säsongens grönsaker och så närproducerade produkter som möjligt.

Kläder handlar jag sällan och då oftast på second hand.

Jag åker kommunalt vinterhalvåret och moped när det är varmt. Sämre än cykel men bättre än bilFlört

Använder mest naturliga produkter till rengöring av både kropp och hem. (Utom till diskmaskinen)

/Maria

RuiXue
0

Åker kollektivt för det mesta till och från jobbet. Handlar inte mer än vad som går åt (så gott det går).
Reser bara med flyg en gång per år tur och retur till Kina och inga andra flygresor.
Jag och min man kör en liten bränslesnål bil som kommer runt 80mil på ca. 20L bränsle vid körning på motorväg!
Är hemma mycket.
Köper ofta kläder på second hand, speciellt när jag hälsar på mina föräldrar hemma i vårgårda och då kan gå till Hjulet!
Kläder som är hela men som jag inte själv vill ha skänker jag till second hand.
Min katt (som förvisso bor hos mina föräldrar fortfarande) har papp pellets i lådan istället för sand.

Jennie