Väderkänslig?
Nu regnar det i Göteborg efter en lång, tryckande, halvdisig och varm dag.
Det känns befriande och luften är så klar.
Hur känner ni andra inför vädrets växlingar?
/Maria
Jag blir lätt dålig av kraftiga väderomslag, kan helt enkelt känna mig sjuk. Och är det åska på gång eller i närheten då går mitt huvud i småbitar
Är det bara kôvet utan åska på gång känner jag inget dock.
Här i Kina är det 25-30 grader för det mesta och kôvet till tusen men det känns mest bara som att sitta i en sån där ångbastu. Känns renande
Det värsta för mig är när det vart fint väder och sen börjar det regna ordentligt och blir råkallt. Då känns det nästan som om jag håller på att få feber eller nåt.
Jennie
Kan känna mig smått olustig när vädret slår om från fint till mulet och regnigt. Men inbillar mig att det mest är psykiskt.
Annars märker jag att jag mår bäst när vädret är stabilt, alltså samma vädertyp en längre tid.
Jag har alltid mått bra och trivts på Kanarieöarna, och kommit på att det har med klimatet att göra. Det är samma klimat, lagom varmt och soligt och en lätt blåst, hela tiden. Passar mig som hand i handske. Dessutom ganska torrt.
Jag verkligen avskyr fuktig värme, mår dåligt av den, får hudutslag, det kliar överallt, hyn blir äcklig, osv. Av den anledningen åker jag aldrig till tropikerna.
Vid väderomslag eller när det är låtryck på gång brukar min huvudvärk komma som ett brev på posten
Annars tillhör jag den lilla skara som tycker om regn. Fast helst ska det regna uppifrån och inte sidledes som vid blåst
/Maria

Jag får mer värk i samband med väderomslag. Kan känna långt innan att nåt är på väg att ske.
Värken är i hela kroppen. Urjobbigt. Dessutom en trötthet som är förlamande.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!