Hårsjukdom
Jag har broblem med innåtväxande hår som bara kommer på samma plats. Jag har haft den i tre år och fortfarande är den inte helt försvunnit. Först opererades i tio gånger att min hud blev aldeles blå och väldigt tunt. Sen till sist så fick jag en resept till laserbehandling.
I laserbehandlingen tyckte dom att dom har operet den helt i onödan och huden kommer aldrig bli återställt. Man borde ju ha lagt till laserbehandlingen genast. Nu har jag fått annat problem och det är att i huden så får jag väldit lätt sår att det blöder. Jag ringde till hudmotagningen och sa att dom inte har tid.
Har någon annan drabbat av innåtväxtahår?
Tycker ni att läkaren gjorde rätt att operera den 10 gånger?
Jag är själv väldigt besviken och orolig att den aldrig kommer gå bort 
Är det Pilonidalcystor du har drabbats av eller är det något annat?
Var på kroppen har du dina besvär?
/Maria
Igentligen är det ingen som vet vad det är för något men liknar en pilonidalcysta tycker jag. Det konstiga är att den inte försvinner även man har opererat den 10 gånger. Hoss laserbehandlingen sa att den går inte bort med operation utan den ska laserbehanlas. Men nu är det svårt att behandla eftersom man har opererat så många gånger. Den sitter precis i ryggslutet.
Det låter märkligt faktiskt. Hårroten borde ju rent logiskt vara borta för länge sedan eller är det ett större område?
/Maria
Jag har fått svar nu från laserbehandlingen. Orsaken att den är inte borta är att den sista hårsäcken ligger juppare och laser når inte dit. Istället tänkte dom ge en bedövning och sticka en litetrör som bränner alla rötterna. Det är därför har dom opererat mig så många gånger eftersom dom har försökt ta bort håren från hårsäcken.
Hoppas att du äntligen får bort hela hårroten nu så att du slipper besvär. Förmodligen kommer du ha kvar din tunna känsliga hud efter alla ingrepp men bara det slutar att växa inåt måste ju vara en befrielse.
/Maria
Jo det är nog det viktigaste att få besvären i alla dessa år. Man slpper också åka till laserbehandlinger varje gång den kommer ;)