Lungfibros
Är det någon här som vet hur det är att leva med lungfibros?
Jag antar att du har googlat mycket på detta så du är insatt i sjukdomen.
Jag har ingen erfarenhet själv utan har bara träffat patienter med lungfibros.
Håller tummarna för dig och att du får kontakt med andra med samma problem.
/Maria
Jag har läst vad den leder till och eventuell behandling, mrn inget om hur det dagliga livet fungerar
Hittade en artikel om just lungfibros som kanske kan vara till hjälp.
Sen, som jag alltid säger till dig Leffe. Man gör dagen till den man vill. Solen går alltid upp nästa morgon, även om den är över molnen. Försök se något positivt i vardagen och ta lite av mitt anamma och envishet.
Tillsammans ska vi nog överleva detta genom att vi peppar varandra.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#3 Det var en bra artikel.
Jag tror också att det är viktigt och till stor hjälp om man drabbas av något allvarligt att man om möjligt kan försöka vara positiv och enveten.
Man kan faktiskt vara sjuk och både ha livsglädje och livskvalitet
/Maria
Positiv är jag. Det är tydligen bara säkert till 99 procent att det är fibros. Alla symptom tyder på sjukdomen, men skiktröntgen är inte gjord och inga prov av lungvävnaden är gjord. Jag hoppas på den där ensamma procenten. Kommer ju troligen också att få se hockey för halva priset i höst. Så nog är jag positiv. Har läst artikeln nu och den lovar gott.
Det är bra Leffe. Försök se positiv och se lite glädje i vardagen. Det kan vara så att du orkar sätta på kaffet. Det gör en glad när koppen drickes. Hör fåglarnas sång, katternas kel. Det behövs inte mycket men man kan glädjas ändå
Väl mött, Tatsja
Det skulle vara betydligt lättare att vara mer positiv om man inte hela tiden av myndighetena
blir ifrågastt om man verkligen har alla dessa behov av praktisk hjälp och olika hjälpmedel man kan behöva
Det pågår en trend just nu bland landets biståndsbedömmare där man hela tiden ifrågasäätter om man har de bhov somm alla mäniskor har
Vi med olika kroniska sjukdommar som kräver praktisk hjälp av andra personer blir hela tiden ifrågasatta om våra behov vi har
Vi har absolut inga som helst existenberättigande om man ska tro på biståndsbedömmarna och politikerna som bestämmer över våra liv trots att vi är myndiga och kan fatta egna beslut on ur vi ska kunna leva som andra
Det är viktigt för vårt välbefinnade att vi få den praktiska hjälpen som vi har behov av för annars kommer kostnaderna i frantiden i forma av ökade sjukvårdskostnader i stället
#5 Det är bra Leffe. Håller också tummarna för den lilla procenten
/Maria
Självklart har han procenten på sin sida. Sen gäller det att peppa och kunna se det lilla vackra under dagen.
Väl mött, Tatsja