varje morgon
Varje morgon känner jag en släng av illamående, ibland går det inte alls över och ibland går det över på dagen men kommer alltid tillbaka på kvällen. Någon som har en aning om vad det kan vara?
Gravid?
/Maria
Nej nej det är jag verkligen inte

stress kanske? eller biverkning av någon medicin?
Har du problem med din mage?
/Maria
#3 Kan stress för att inte ha något jobb påverka aptiten också?
#4 Nej, har inte haft det.
All form av negativ stress kan påverka aptiten och hela kroppen.
/Maria
#6 Okej tack för svaret. Det skulle ju kunna vara stress eftersom att jag inte har något jobb .
Det beror ju på om du är stressad över detta
Sedan kan det vara så att man får sämre matvanor när man är ledig hela tiden. Att man slarvar och äter på oregelbundna tider och att maten kanske består av mycket onyttigheter men det beror ju alldeles på hur du lever.
Även sovvanor kan påverka kroppen. Man sover ojämnt. Ibland bara några timmar och ibland hur länge som helst.
/Maria
#8 Asså allt de du skrev stämmer ju in på mig. Så där finns nog också lösningen på problemet :P
Du kan ocksa ha problem med en lattare magkatarr. Jag har alltid matt illa pa morgnarna nar jag har haft problem med mina magslemhinnor.
#10 Jaha, det kan vara det?. Vad kan man göra för att det ska bli bättre om man nu har det?
#12 Okej, tack
Har faktiskt också lite problem med detta, att alltid vakna med illamående är inte kul. Mitt brukar vara i ca. 1 timma eller också håller det i sig framåt förmiddagen. Har också haft problem med magkatarr. Får det cirka 3 gånger per vecka, på eftermiddagen när jag äter.
Känner du dig omotiverad, uttråkad? Jag var alltid så förut, dock på kvällarna, när jag gick i en skola som jag inte trivdes i.

Jag har vaknat lätt illamående i hela mitt liv. Har aldrig kunnat äta frukost på morgonen utan måste vara uppe minst två timmar men då är jag oftast riktigt hungrig.
När sonen var liten gjorde jag alltid frukost till familjen men åt oftast inget själv.
Jag har vant mig vid att jag är sådan här.
Däremot dricker jag alltid på morgonen. Vaknar törstig. Brukar dricka vatten och äppelcidervinäger och det går ner av någon anledning.
Jag får inte ens i mig kaffe på morgonen.
/Maria