Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettkost-och-recept
Läst 4273 ggr
Kaninisen
0

Smoothie - för surt?

Hade förra sommaren problem med att jag var försurad i kroppen och mådde ständigt illa. Nu är det bätttre men jag har fortfarande problem med att börja dagen med juice eller äpple.

Min fråga är, om man göra en smoothie på tranbärsdryck, avokado, hallon och blåbär - blir det för surt som start på morgonen? Vet att frukt och bär baserar men vad jag fått höra är det för vissa svårt att äta det på morgonen, men vet inte om jag misstolkat det där lite.

Okej, för att bara ställa frågan: är det för surt att äta bär på morgonen?

Maria
0

Inne på PH.balans iFokus borde du kunna få bra svar på detta.

Jag startar varje morgon med att dricka äppelvinägerGlad

/Maria

mongu
0

Hur vet du att du är för sur i kroppen?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Kaninisen
0

#2 Jag har sådana lappar som man kollar pH-värdet genom saliv och urin, minns inte vad de heter. De visar i alla fall 6,5 och man bör vara på 7. Sen ahr jag allergi vilket vissa säger beror på just försurning i kroppen.

Maria
0

Jag är helt övertygad om att man "känner" om man mår bra eller dåligt utan att testa surhetsgrad på tunga eller saliv.

Kroppen har en fantastisk förmåga att säga ifrån när något inte är braFlört

/Maria

mongu
0

Jag håller med dig Bumbleboo att kroppen är bra på att reglera dettta.

Det som är allvarliga tillstånd är när man av sjukdom har obalans o blodet men det ser man på blodprover. Då brukar man va rejält sjuk.

Kroppen reglerar sin syra- basbalans i normala fall.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Kaninisen
0

#4 Jodå, jag har märkt att jag mått dåligt. I somras - kunde inte äta. Satt vid toan och trodde jag skulle spy varje gång. Det är mycket bättre nu men jag försöker fortfarande göra små förändringar för att få till en mer basisk kost, för än så länge har det verkligen hjälpt!

Men visst, kroppen kan vara fantastisk, jag har tyvärr inte skött den som jag borde kanske med läsk, vitt bröd och så vidare

yoanna
0

Det här blir iinget vidare bra svar på din fråga. MEN eftersom jag ibland får magsår så behöver jag något som binder det sura och då funkar banan ganska bra. Så du kanske kan göra en banan smothie?

Kaninisen
0

#7 Hur är det med socker i banan? Har hört att det är rätt så mycket? Kanske inte mer än vad tranbärsdryck, hallon och blåbär. Nej, det är vekrligen svårt med frukost tycker jag. Jag är inte hungrig men hittar inget nyttigt men inte för surt. Brukar ni göra några smoothies eller liknande som mättar?

[ingvarisbjorn]
0

Tranbärsdryck är väl ganska surt? Fick rådet av läkare att dricka det vid min (tyvärr ofta återkommande) urinvägsinfektion för att det sänker pH-värdet så pass mycket. (Och det hjälpte!) Så det kanske inte är att rekommendera om du redan har problem med försurning?

Kaninisen
0

#9 Jaså? Förvånad Jag har hört det motsatta, ska genast söka lite på det!