Menopaus?
Jaha. Jag har tydligen börjat få symtom som pekar mot att jag går mot menopaus. Fyller 46 i sommar.
Inga vallningar. Ingen ledvärk. Ingen förvirring, humörsvängningar, osv.
Men rubbat blödningsmönster som fan.
Senaste 6 månaderna har det kommit mellanblödningar. Inga stora, bara små. Ett litet sipprande.
Nu senaste månaden har det sipprat nästan konstant.
Efter senaste mens kom det en dag med ett par droppar, troligen pga ägglossning. Men drygt 1 vecka efter det har det sipprat VARJE dag. Har småblött i 12 dagar nu.
Någon vanlig mens, som borde ha satt igång i tisdags-onsdags enligt kalendern, har inte gett sig tillkänna. Inga fysiska symtom. Ingen värk i brösten. Ingen värk i nedre delen av magen, ingen svullnad osv.
Jag var hos kvinnoläkaren för drygt 2 veckor sedan som undersökte mig grundligt, även med ultraljud. Han fann inga fel. Allt var jättebra. Han trodde att det var uteblivna ägglossningar som gjorde att slemhinnan då blev "omogen" och stöttes ut på det här sättet.
Whatever. Jag kommer mycket snart att bli j-igt less på detta drippande och droppande. Inte nog med att det gör att man känner sig ofräsch och jag tappar lusten och vill inte vara intim med särbon, dessutom luktar det
.
Tyvärr kan jag inte behandlas med hormoner eftersom jag har haft stroke.
Blä vad det här är pina.
Ska det vara så här tills allt upphör så småningom?????
Själv så trodde jag att klimakteriet hade börjat förra året. Rejäla nattliga svettningar innan mens och blödninger i stort sett hela sommaren (semestern). Jag är 48 år men nu är allt som vanligt igen
Cirka 25 dagar mellan varje blödning.
/Maria

Testa Femal Balans! Det gjorde i alla fall i början att jag fick ordning på menscykeln igen och slapp ömma bröst. Nu verkar effekten ha backat - men det var i alla fall skönt så länge det varade.
Jag läste om en hormonkräm som man inte fick överdosera därför att kroppen skulle vänja sig så att effekten försvann. Möjligen är det det som har hänt mig, för av misstag råkade jag glömma bort att man skulle halvera tablett dosen efter en viss tid… Jag funderar nu på att göra lite uppehåll och sen testa igen.