Påskmat, godis, ägg
Blir det mycket mat och godis över helgen? Äter ni mer än vanligt vad det gäller godis, mat och ägg?
/Maria
Vanligtvis blir det så. Men jag har lagt på mig mycket sedan augusti förra året, då jag var tvungen att börja med antidepressiva igen. Så jag lär få hålla igen. Hur nu det ska gå. Men det måste gå. Inget godis, bara frukt. Ägg kan man ju äta, men skippa såser och sådant.
Jag har köpt lite extra god mat istället, alltså bra och mager mat men som är lyxbetonad. Pilgrimsmusslor, gravad lax, kycklingklubbor (utan skinn) och gröna vindruvor utan kärnor :-).
#1 Det låter jättegott.
Själva så gör vi egentlign ingen påskmat mer än att vi ska äta Janssons imorgon.
Idag blir det gammaldags slottsstek.
Någon av dagarna blir det kyckling i lergryta.
Enda lyxen vi har kostat på oss är Whisky
/Maria
Lite lyxigt blir det (oxfile med smaskiga tillbehör) men annars så är det rätt lugnt. Påskmusten kan man dock inte göra sig av med 
Annars så ska jag upp till Åre i en vecka så då kanske mna hinnr göra sig av med lite om man har tur ^^
Hakuna matata!
Eftersom att jag bantar i vanliga fall blir det extramt mycket jag äter i helgen. Men på söndag blir det att ta nya tag igen. Jag brukar ta ledigt från bantningen då och då för att hålla mig motiverad så självklart äter jag en massa godis nu ^^
Och jag som bor i usa kommer äta pizza till påskmiddag :P Och påskmust fick jag inte tag i. Så synd! :(
Det sägs ju att Påskhandels till och med toppar Julhandeln när det gäller mat. Kan det verkligen stämma?
/Maria

Jaa, nu är det bara mat & långledigt (för de flesta) , då blir det tid att umgås med nära & kära.
Julen är det klapparna, som ska handlas också. Sen ska man fara runt & träffa "alla".
, så visst kan det vara så #6.
Jag har ätit liiiite för mycket godis känner jag. Samtidigt låter jag mig äta godis och njuta av en ledig vecka för jag behöver det. Men tänker vara noga med träning och efter påsk blir det att vara lite duktigare på att inte köpra godis båda fredag och lördag, har varit lite dålig på sånt på sistone. Men ska försöka att inte kolla för mycket på vågen och låta mig njuta .
#7 Du har nog rätt där.
#8 Visst måste man njuta och jag tror också att man ska försöka undvika att väga sig för mycket.
/Maria
Här kommer nog vågen att visa något mer än den gjorde på skärtorsdagen. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Än så länge står vågen på +1,5 kilo :P haha men njutigt har jag gjort :) Det är värt varje hekto, man går ju ner det så fort igen efter
Har inte köpt hem påskgodis och jag har inte lagat någon påskmat. Ännu. Vi får se hur det blir resten av helgen. Börjar bli innerligt trött på dessa helgrätter. (Har inte ens haft must hemma!)
Ska nog försöka fixa en egen meny istället. En god matig sallad kanske med hembakt bröd? Något ska jag väl kunna hitta på!