Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 4032 ggr
LilMoon
0

Ständigt sjuk

För 2 år sen opererade jag bort halsmandlarna.

var dock mindre sjuk men hade större problem med halsen.

men nu är jag ständigt sjuk, kan vara sjuk en vecka sen frisk sen sjuk igen..

fått pencelin gjort tester men inget funkar.

har nu gett upp pencelin och låter kroppen få reda ut de själv men varje gång jag blir sjuk så blir jag själv sämre.

har aldrig i mitt liv varit så mycket sjuk som jag är nu.

fick till o med börja gå till en psykolog då jag gick in i väggen pallade inget längre.

hela kroppen är i obelans sen operationen.

vad kan jag göra? varför är jag ständigt sjuk.

har till o med fått problem med magen. och där har man gjort alla tester men läkaren hittar aldrig något fel och säger alltid "de är en bakterie".

man kan säga att jag har gett up vårdcentraler och läkare för ingen verkar vilja hjälpa mig utan bara skriva ut recept och säger pröva detta återkom om de inte fungerar.

Förlåt om de kanske är lite rörigt i texten:)

Maria
0

För det första så ska man nog inte underskatta vårdcentraler och läkare genom att säga att ingen vill hjälpa.

Du skriver att man gjort alla tester och du har t.om varit ho en psykolog.

Läkare må vara duktiga men de är inga trollkarlarFlört Ibland kan det vara oerhört svårt att hitta vad som är felet och man får pröva sig fram och ta olika tester och eventuellt mediciner.

Kanske ska du försöka se över din livssituation. Finns det något som inte är bra? Sover du bra? Äter du bra? Rör du på dig tillräckligt? Har du över eller undervikt? Är du stressad? Har du problem som oroar dig?

Det är som sagt väldigt svårt att veta vad som är felet och att du inte mår bra.

/Maria

LilMoon
0

#1 Jag har haft de trasligt i mitt liv avd mindre trevliga saker.

som jag pratar ut med min psykolog men de börjar bli bättre:)

Jag har problem och sova men de är pgd av att jag funderar för mycket. har haft en svår uppväxt som innebar att jag var tvungen att följa krav osv inom familjen har flera gånger önskat att jag inte vart född nu när jag är lite äldre och klokare. men den delen försöker jag övervinna och gå förbi just nu:)

sen är jag överviktigt pgd av att jag sällan äter. då jag är sällan hungrig så nu försöker jag mig lära mig äta 3 ggr per dag vilket är svårt då jag mer eller mindre har problem och äta 1 gång per dag.

visst jag kanske har mycket i "ryggsäcken" som kan göra mig sjuk.

ville mest rådfråga vad jag kan göra.

haha ibland önskar jag att de var trollkarlar skulle vara trevligt att dom kunde knäppa med fingrarna och allt problem var borta:o

men iaf tack för ditt svar uppskattas alltid:)

Maria
0

Efter som kropp och själ är så beroende av varandra så tror jag det bästa är att du ser över ditt psykiska måendeGlad

Det är inte alltid så lätt men kroppen påverkas enormt av oro, sömnbrist och dålig mathållning.

Börjar du att må själsligt bättre så ska du se att kroppen hänger medFlört

/Maria