Huden!
Har enorma problem med huden i detta väder.
Torr som fnöske. Kliar ständigt. Provat det mesta i hudvårdsväg.
Använder inte tvål när jag duschar utan duscholja.
Men nån som har nån ide om vad man ska smörja in huden med efter dusch?
HTH, Ldb, gått igenom apotekets sortiment. Just nu testar jag olivolja. Huden är som en tvättsvamp.
Aldrig det här problemet på sommaren.
Å nu är ju det extremvinter ochså.
Nån som har nån ide?
Drick mycket vatten, vid kyla förlorar man mycket vätska och det märks på huden…
Body Shop har en kräm i burk som jag tycker är helt fantastisk. Bodybutter oliv. Jag brukar alltid bli rödknottrig torr och fnasig på vintern men klarat mig bra sedan jag börjat använda den krämen.
Sedan ska man försöka att inte duscha i onödan också.
/Maria
Sedan ska man väl tillägga att all hud är olika så vad som passar för mig kanske inte passar för dig
/Maria
Jag har också hud åt det torra, men Niveas Q10-sortiment vad gäller hudkrämer funkar bra och håller min hy len och fin trots torr inomhusluft. Kan även rekommendera Vademecum Extra Care.
De passar mig alltså, men du får nog prova dig fram lite… hoppas du hittar rätt!
Sedan fick jag tipset av min hudterapeut att smörja in huden i ansiktet med några droppar hudolja, INNAN jag lade på min ordinarie hudkräm, och det hjälper mig oerhört mycket.
Ibland har jag även duttat på lite nattkräm i ansiktet, fast det är dag, den är ju lite fetare.
Canoderm på apoteket är kanon för torr hy! Kostar lite, men har man dokumenterad eksem så kan man få på recept! Jag får ut både lotion och kräm, den är toppen. Lotion använder jag som ansiktskräm, den enda jag kan ha, då jag har superkänslig hy.
Jah använder mig av Hellocan.. bässta man kan ha, går att använda till allt..

Jag tar ett bad med lite olivolja i och jag smörjer mig oftast aldrig, eftersom att jag upplever att huden blir ännu torrare då. Så olivolja är mitt bästa tips :)