Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 2393 ggr
fiatbrava
0

Konstigt bemött

Har varit hos min husläkare idag ,men jag känner mig så konstigt bemött ,jag sa att jag trodde jag hade körtelfeber. Jag har haft feber i snart  6 veckor, ont i ljumskarna  och ont i magen och så denna trötthet kan nästan stå och sova. Men man ska inte komma med några förslag alls  Nej det kan inte vara körtelfeber det får bara unga personer,.Men hur kan du vara så säker utan att ta prov sa jag ,fick ej svar men  ska ta provet i morgon  Gråter

Maria
0

Här kommer en länk om körtelfeber.

Körtelfeber

Vissa läkare är nog ganska trötta på att folk kommer med egna diagnoser och det är ju delvis internets felFlört eller fel kanske inte är rätt ord men jag tror att det kan vara på både gott och ont med för mycket information.

Sedan ska man ju aldrig bli dåligt bemött av en läkare. det är illa.

Skönt att du ska ta prover i morgon i alla fall. Då kanske du äntligen kan få reda på varför du mår dom du gör.

/Maria

mongu
0

Dåligt bemött ska man inte behöva bli. Men jag håller med # 1 om att man ska va lite försiktig med att ställa diagnos själv.

Internet är bra på många sätt men just detta att man läser och ser olika symptom och sen så har man allt.

Nu säger jag inte att du inte har dina symptom för det har du. Utan mer att det kan vara så.

Du får ta prover imorgon och det är bra. Då får du se vad dom visar.

Är det körtelfeber du har så är det bara att vänta ut. Det är virus och då är det symptomlindring som gäller. Antibiotika biter inte på virus.

Vet att körtelfeber kan va segt att bli av med och man kan va trött väldigt länge efter.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

fiatbrava
0

#1och #2  Håller med bumbleboo och mongu att  läsa om sjukdomar på internet är både gott och ont. Men när man varit sjuk i 7 veckor får man panik när dom inte hittar felet. Men nu är det bara att se vad proven visar.Obestämd

Maria
0

#3 Jag förstår det och håller tummarna för dig…

/Maria

JohannaEkroth
0

Du har inte UVI? Fick du ta urinprov?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Maria
0

Hur har det gått?

/Maria

fiatbrava
0

#6 Har varit på vårdc och tagit prover igen ,dom ska skickas till karolinska och tar ca 2-3 dagar så det är väl bara att vänta.Har oxå lämnat urinprov som var bra.Glad

Maria
0

Då gäller det att hålla tummarna för digGlad

/Maria

fiatbrava
0

Måste tala om att mina prover ,den här gången varObestämd bra. Men jag ska få remiss till en infektions klinik på danderydssjukhus.Någon som vet vad dom gör?