Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 4255 ggr
Salladshataren
0

Magont

Har haft magont från och till sen nyårsafton. Vet att jag ska gå till läkaren…

Ringde till sjukvårdsupplysningen och pratade, och hon trodde jag har magkatarr. Men hon tyckte jag skulle uppsöka en läkare. Då jag har haft vid vissa tillfällen så ont att jag inte har kunnat stå.

Magkatarr får man av stress, till exempel. Ja, jag har kännt mig stressad, pga mammas alkoholmissbruk. Fast det är ju inte säkert att det är magkatarr heller.

Sen är det att jag ogillar vårdcentralen skarpt, även om min husläkare har gått i pension så vill jag inte dit. När jag har varit där så har min husläkare sagt att jag inbildar mig att jag är sjuk? Och då springer jag inte dit så ofta.

Gjorde utredning för min huvudvärk, tog massa prover och så. Till slut sa hon bara att det är skolans problem, sen brydde hon sig inte mera…

Hon påstod att jag hade klamydia, fast jag inte hade haft sex med någon. Och påstod att man kunde bli smittad av toalettstol Obestämd (jag brukar inte heller vilja gå på allmäna toaletter heller!)

De andra läkarna är inte så övers… Vet inte om det finns andra som man kan vända sig till. Vet inte riktigt var jag ska titta på när jag söker på eniro.

Skrev visst lite osammanhängande, men jag hoppas att ni förstår!

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Maria
0

Om du går i skola, vilket verkar vara så på ditt inlägg så kanske du kan börja med att prata med en skolsköterska som kan lotsa dig vidare.

/Maria

Salladshataren
0

#1 Nej, jag är arbetssökande (med andra ord arbetslös).

RuiXue
0

Byt vårdcentral om du kan. Det har jag gjort och det är det bästa jag någonsin gjort för min hälsa! Har nu en läkare som verkligen gör sitt bästa för att hjälpa mig när jag behöver, vilket har vart en hel del sen i höstas.

Vart i magen gör det ont förresten?

Jennie

Salladshataren
0

#3 I mellangärdet, typ. Jo, har suttit och kollat på läkarmottagningar och hittat några bra… I malmö Flört (fast om det blir som jag har planerat så kommer jag flytta till malmö. Det är iallafall min plan)

RuiXue
0

Åh, i Malmö kan jag inte göra annat än att rekommendera Capio Citykliniken på studentgatan! Har gått där sen i höstas och man får alltid ett trevligt bemötande och blir tagen på allvar.

Går själv runt med ont i magen nu sen den 27 december och min läkare är nu tillslut inne på att jag kanske har fått cystor på äggstockarna eller Endometrios. Först trodde han mina problem berodde på magkatarr eftersom det kom så precis efter jul och jag har konstaterad B12 brist (det gör att man lättare får för mycket magsyra) sen i höstas. Har haft omgångar med flera dagars förstoppning åt gången, och har värk dygnet runt. Men min läkare har verkligen utrett allt som går att utreda i stort sett, har till och med testats för Crohns och UC men i och med att de testerna inte visade på något så tror min läkare att mina problem med tarmarna kan vara pga den ständiga värken och kom in på att det kan vara ett gynekologiskt problem. Väntar nu på tid hos gynekolog.

Hmm. Mellangärdet, du tror inte att det kan vara någon typ av bråck på diafragman eller nåt sånt. Men prova att ta Omeprazol i 14 dagar och se om det gör skillnad, blir det bättre så är det magkatarr, blir det inte bättre så är det något annat.

Jennie

Salladshataren
0

#5 Jag tror mitt magonda är stressrelaterad. Antagligen att jag mår dåligt pga mammas alkoholmissbruk.

Men jag ska kolla upp Capio Citykliniken Glad