Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2955 ggr
Maria
0

Hygienartiklar

Vad är viktigast för er när ni handlar hygienartiklar som deodorant, duschtvål, rengöringskrämer, ansiktsvatten med mera?

Är det priset, kvaliteten, innehållet, märket eller annat?

/Maria

Bergspuman
0

Hm. Det är det allra viktigaste att produkten känns bra och passar min hud / mitt hår. Det tar sin tid att pröva fram! Priset blir då sekundärt, men självklart vill jag heller inte betala överpriser!

Kvaliteten / upplevelsen i kombination med priset, svarar jag totalt sett.

Maria
0

Det viktigast för mig är att det är naturliga råvaror och inget "kemiskt konstgjort" och att det INTE är testat på djur.

De flesta produkter jag köper brukar vara lite dyrare men räcker desto längre så egentligen handlar jag billigt om jag räknar ut det över tid.

/Maria

[Tassy]
0

För mig är det viktigt att det är allergivänligt numera. Förut gick jag på kvalité och lukten var nog allra viktigast. Det skulle lukta gott. Tyvärr var dessa lukter en bidragande faktor när min allergi bröt ut, då jag legat i riskzonen för allergi väldigt länge, men blundade för det.

[Liinda]
0

Att det är bra och någorlunda billigt

Branneli
0

Att det fyller sin funktion & sen är det positivt, om priset passar min plånbok.

Oskyldig

Jag har tränande tonåringar, så schampoo & tvål är det stor åtgång på.

Många flaskor i omlopp Obestämd är det … 2 duschrum &  1  badrum hemma, 2 gympapåsar, 3 träningsväskor. Jaa det blir 8 flaskor som används "samtidigt".

Mainebusters
0

Doften är viktig, den får inte vara stark. Oparfymerat helst. Och naturligtvis så ska den fylla sin funktion, den ska vara bra. Priset kommer sist.. huvudsaken är att produkten passar mig.

Maria
0

Är det ingen som tycker det är viktigt att det inte är testat på djur?

/Maria

Branneli
0

Tyvärr, styr vår plånbok….våra inköp Oskyldig

Mainebusters
0

#7  Eftersom jag har väldigt svårt att hitta produkter som passar mig, så är det inte det viktigaste. Jag har faktiskt inte heller letat efter produkter som inte är testade. Men skulle jag ha två produkter framför mig som fungerar lika bra, så skulle jag naturligtvis ta det som inte är djurtestat. Även om det kostar några kronor till. Men inte om det är väldigt mycket dyrare.

Maria
0

Jag brukar köpa en champotvål som kostar ca 80 kronor. Det kanske kan tyckas dyrt men den räcker i nästan tre månader för både mig och min man. Deon jag köper kostar runt hundralappen och räcker ca 10 månader och då blir det väldigt billigt om man slår ut detFlört

/Maria

Bergspuman
0

Nej… Har känslig hy och måste i första hand ta det som passar min hy….

Branneli
0

Som jag skrev #5, så har vi många flaskor i omlopp Glad

Mainebusters
0

#10  En deo som räcker i tio månader? Den måste vara superdryg! Likaså shampotvålen.. får man fråga vad det är för produkter? Är de bra, så blir det ju väldans billigt! Glad

#11  Ja, det är samma här.. och när man väl hittat det, då byter man inte.

Maria
0

#13 Butiken heter Lush. Jag har handlat där i flera år och är jättenöjd.

Här kommer en länkGlad

Lush

/Maria

Mainebusters
0

Intressanta produkter! Men synd att man inte kan känna dofterna.. Obestämd

Det hänger ju alltid på doften, tyvärr.

NaimaG
0

Jag skulle säga tillvärkaren. Föredrar att köpa tex schampoo framställt utav de som specialicerar sig på hår därav använder jag Syos, svindyr men totalt värd pengarna. Resultatet är garanterat bra. Parfym är det min favorit parfymist som gäller, Eau de toilette. Tvål ska vara skonsam för huden och gärna återfuktande. Vad gäller tandkräm är jag enbart tillåten att använda en, Zendium, då denna dämpar min sjukdom (R.A.S - Recidiverande Aftös Stomatit).

HannaM
0

Jag vill egentligen att det viktigaste ska vara att det inte är testat på djur och miljövänligt men det fungerar inte som det är nu. Även om det kanske blir billigare i längden kan jag inte köpa snordyra saker. Engångskostnaden är för hög. Så nu går jag på det billigaste som min känsliga hud klarar.

[Sisa]
0

Jag köper heller inget som är testat på djur. Kvalitén är också viktig…hellre dyrt och bra, än billigt och mindre bra. Det dyra räcker ändå längre. Apoteket har många bra produkter…Glad