Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1639 ggr
Maria
0

Hundraåringar...

Det ser ljust ut för framtiden eller?

Läs

/Maria

Mitralis
0

Låter bra tycker jagGlad

Maria
0

Frågan är bara HUR man åldras. Numera kan man leva mycket längre med god forskning när det gäller de flesta sjukdomar.

En dement människa lever längre till exempel men är det vad vi önskar?

Är det livskvalité att bli över hundra år om inte kropp och hjärna är med så att säga?

Är det bara åren vi ska räkna eller är det innehållet i våra år?

/Maria

Mitralis
0

Tänkte lite på det jag också. Jag hoppas att kvaliten är bättre också. Annars så får man gärna göra med mej som en hund som blivit för gammalFlört

Mainebusters
0

Jag blir gärna hundra år! så länge jag inte behöver livsuppehållande behandling.. Lite sjukdomar och ev, demens får man väl kanske räkna med..

#3  Säg att du skojar..? Glad

siberlina
0

jag tror vin sprit och för mycket knaprande på medeciner gör att man åldras snabbare.och rökning förståss…

Mainebusters
0

Det stämmer nog.. men tyvärr så är mediciner ofta ett nödvändigt ont. Mina tänder tar mycket stryk av dem.. blir dyrt hos tandläkaren. Vin och sprit är inte gott, inte heller rökning, men en cider ibland, det kan väl inte skada? Flört

Maria
0

Nu är det ju faktiskt så att mycket av våra mediciner bidrar till att vi lever längre. Det finns bättre bromsmediciner mot Altzheimers, Parkinson, strokeförebyggande och massor av fler exempel.

När man kallar det knapra mediciner så tänker jag på missbruk och det är ju givetvis inte bra.

Vad som är mest skrämmande är ju att vi kommer att leva längre med alla dessa krämpor och då vill det ju till att samhället är rustat för vad det faktiskt kostar också.

/Maria