Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 2410 ggr
[per50]
0

Vad är hälsa?

Nu ska jag ställa en enkel fråga vad är hälsa för dig?

Hälsa för mig är att bli frisk från min epilepsi och höga blodtryck, och vakna upp på morgonen pigg och kry som en lärka och säga " vilken underbar morgon".

Hur jag fick min epilepsi

Min sambo skriver om min epilepsi

Maria
0

Hälsa för mig är inte bara avsaknad av sjukdom utan det är alla de små detaljerna som gör livet värt att leva.

Hälsa för mig är också att leva i ett samhälle som har religionsfrihet, yttrandefrihet och är ganska jämställt mellan könen om man jämför många andra länder.

Vi har mycket kvar att jobba med i Sverige men vi är ändå ganska lyckligt lottade om man som sagt jämför.

/Maria

siddelina
0

Jag håller med bumbleboo att hälsa är alla de små detaljerna som gör livet värt att leva. Jag tror att om man exempelvis har varit svårt sjuk och tillfrisknar eller om man lever med en sjukdom, blir bättre på att ta vara på de där små detaljerna i livet och njuta av dem.

För mig är hälsa eller välbefinnande att kunna gå ut och känna vinden i mitt hår, regnet/snö på min hud, höra fåglarna kvittra, se solen gå upp/ner i horisonten. Att leva här och nu och vara medveten om att jag existerar.

Ha en God Jul Per & Bumbleboo!

Mainebusters
0

Hälsa för mig är att kunna gå upp ur sängen varje dag. Har krämpor men jag har lärt mig leva med dem.

Att kunna ha katt igen, det är också hälsa, de får mig att må bra. Hälsa är så mycket, man skulle kunna skriva massor om vad som är livskvalitet m.m…

Familjen är min stora hälsa.

Maria
0

#3 Håller med dig. Har man en familj med god sammanhållning så är det mycket värt…

/Maria

Mainebusters
0

Ja, just nu känns det så bra, vi kom hem inatt från en vecka på Tenerife, jag, sambon och sextonåriga dottern.. Den bästa julen sade tjejen! Det var hälsa för oss! Glad

Maria
0

Det låter helt underbart nu när man sitter i Göteborg med ishalka och råa vindar från havetFlört

Att dottern säger så måste värma extra i hjärtat.

/Maria

Mainebusters
0

Ja, det är trevligt att vi fortfarande kan göra saker tillsammans! Vi har ishalka utanför Örebro med, men det är vackert ute! Inifrån vill säga..

[per50]
0

Här i Bredbyn har vi 50 cm snö och 10 minus grader. Just nu är min hälsa inte så bra, har varit sjukskriven i 14 dagar på grund av att det har hört ett slemljud i lungorna, och jag var tillbaka till läkaren idag och slemljudet var fortfarande kvar så jag blev sjukskriven ytterligare 14 dagar.

Så nu proppar jag i mig penicillin.

Maria
0

#8 Får verkligen hoppas att du kryar på dig.Kyss

/Maria

[per50]
0

Jo det får man hoppas, julen har varit ganska bra ändå trots det här.

Pauliine
0

Hälsa är för mig att må bra!! Välbefinnande! =) Fysiskt + psykiskt wee :D

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Mainebusters
0

#11  Precis! ALLT som får mig att må bra är Hälsa.

siberlina
0

jag försöker hitta saker jag mår bra av, spikmattan hittade jag förra året ,och i år ska jag köpa ett par mbt skor. dom ska hela kroppen må bra av att gå i …för mig är det viktigt att må bra och jag provar saker i förbyggande syfte