Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 1499 ggr
Maria
0

Hälsa under julen?

Hur gör ni under julehelgerna med tanke på hälsan?

Stressar ni mer än vanligt?

Jag funderar på alla fallgropar som för mycket mat, ofta en väldig blandning på mat. Det är ju den period på året som flest gallstensanfall kommer in på akuten.

Blir det mer alkohol? Jag tänker på nubbar, glögg, julöl och nyårsfirandet.

Äter ni mer godis? Det är ju sötsakernas helg också.

Hinner ni med att träna som vanligt? Eller ingår det i nyårslöftetFlört

Ni kanske rentav struntar i allt och bara njuter tills det nya året kommer.

/Maria

[SvenA]
0

Det är bara jul en gång om året och då gäller det att mjuta av livets goda även om det straffar sig om man tittar på vågen så då får man köra lite hårdare med motionen efter helgerna i stället

Branneli
0

Alkohol förekommer endast i form av ett par öl till ostbrickan på kvällen, vid julklappsöppningen.

Orsak är att det finns missbruk att ta hänsyn till. Vi fortsatte med detta fastän personen i fråga dog.(Dessa är endast med oss på em)

Mer godis förekommer i form av chokladaskar & hemgjort godis.

Motion, löper på so vanligt, trots storhelger. Toppen att börja dagen med ett pass stavgång!

Detta år blir ett avsteg. Bryter med släkten pga arbete. Vet inte hur vi ska umgås med de som vi vill träffa. Det behöver inte ske på julafton.

Vet inte om det blir julmat  & allt det innebär.

Ska bli en intressant jul.

Sehvrin
0

Jag stressar mer än vanligt, men det är inte så mycket julens fel som att det är slutet på terminen och därmed slutet på kurser. Det betyder mycket arbete ändaa fram till den 22:e (och jag har dessutom en omtenta jag måste klara).

Sen ska man ju ha tid att leva också, träningen sätter jag inte åt sidan, men det blir ett uppehåll under julen, då jag åker hemhem.

Det värsta med att ta sig tid till att ta det lungt är att allt annat hopar sig allt mer.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Maria
0

Inte för att jag är så hälsosam i vanliga fall men under julen struntar jag i det mesta och bara njuter.Framför allt av ledigheten.

/Maria