Kaffe för huden
Jag har upptäckt en jättehäftig sak!
Om man tar lite kaffe i en mortel (jag använde vanligt kokkaffe) och maler det så mycket som går, och sedan blandar med en hudkräm för att sen vila i ett par veckor, får man världens bästa hudkräm!
Jag har bristningar eftersom jag sköt i växten och givetvis lite celulliter, och dom har blivit märkbart mindre!
Jag brukar använda det var tredje dag, och massera in det noga och huden blir pigg och glad.
Nackdelen är att man luktar kaffe en stund och man blir lite oregelbundet ljusbrun, men det är värt det. :)

Jösses! Var har du som 18-åring några celluliter? Då måste den dunderkrämen göra underverk på gamla, knottriga lår.
Du har nog kommit på en bra peeling eller body scrub. Då kanske blandning i olja går lika bra. Vilken hudkräm blandade du kaffet i?
Fast celluliter kan komma redan efter puberteten och bero på en massa olika faktorer. P-piller kan inverka sägs det.
#0 Tänk vilken besparing du har gjort med denna upptäckt för kosmetikabranchen tar hutlösa summor för dessa mirakelkrämer som oftast dessutom är verkningslösa.
/Maria
Hehe jag gillade uttrycket "gamla, knottriga lår" :)
Jag hade ingen speciell hudkräm, köpte en stor flaska billigt någonstans som var ganska flyktig.
Men jag tror att ens favoritkräm skulle passa bäst :)

Jag har en stor tub med body scrub, som inte gjort någon nytta. I den ska jag minsann blanda in ett par skopor kaffe och gnida låren. Sämre kan det ju inte bli och en svag bruntoning bör bli fint
.