Laktosintrollerant?
Drack precis ett stort glas oboy, nu sitter jag med världens mage. Den är så rund att folk som inte kände mig skulle kunna tro att jag är gravid!
Det känns nästan som om det är en pump inne i magen osm blåsre så magen trycker ut… Jag blir alltid lite uppsvälld efter jag har ätit men det känns speciellt mycket när jag druckit ett stort glas oboy.
Vet egentligen inte varför jag skriver detta, för det är ju säkert laktosintollerans men finns det något sätt att kolla detta? Är det bara att helt strunta i laktosprodukter under någon vecka? För det har ajg ingen aning om hur det skulle gå till…
Jag får inte ont i mage, mår inte överdrivet illa (blev lite föör mycket oboy ;)) så det är inget akut. Kan det bli värre om jag fortsätter dricka mjölk?

Uppehåll av alla dessa produkter ni 3 månader.
Finns tester och prover, men de är inte 100% att lita på. Detta av min och sonens erfarenhet.
Sockret kan också ha betydelse.
Lycka till

Man kan vara allergisk mot laktosen som finns i mjölken, eller mjölkproteinet. Är man allergisk mot mjölkproteinet, så tål man inte laktosfria produkter heller. Utan man får använda andra produkter som är havrebaserad till exempel…
Bra att veta!
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Min läkare rådde mig att hoppa över mjölkprodukter i två veckor, sen testa igen. Upphör problemen under de två veckorna och kommer tillbaka när man dricker mjölk igen, så är det med största sannolikhet laktosintolerans.

Är inte speciellt svårt att äta laktosfritt. Mjölk och yoghurt(laktosfritt) smakar som vanligt. Det är lätt att få tag på och det finns ett brett sortiment. Nackdelen är att det är ganska dyrt, men vad ska man göra?
När jag vill unna mig glass eller blir bortbjuden på middag så äter jag en tablett med laktrasenzym från apoteket och då kan jag ju äta mjölkprodukter.
#4 Jag har testat att äta laktosfritt, för mig smakar det väldigt annorlund i alla fall mjölken så där funkade det inte. Men är kanske värt att pröva ändå så att jag vet om det är laktos.
Jag tyckte inte heller att laktosfri mjölk smakade särskilt bra enligt min mening, men det kanske är olika för olika märken?
#5 och 6
Ja, olika märken smakar olika :) Och låglaktos är sötare än laktosfritt.
Mitt största problem är att jag är van vid 3% ''riktig'' mjölk..och laktosfritt finns bara som mellanmjölk vad jag hittat.. men annars känner inte jag någon direkt skillnad på laktosfri och vanlig.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Tänk på att låglaktos och laktosfritt inte är samma sak!
För att testa laktosintolerans måste man köra helt laktosfritt ett tag, och det betyder att man också läser alla innehållförteckningar på andra varor än just mejeriprodukter - skummjölkspulver innehåller jättemycket laktos och är en vanlig ingrediens i godis och bakverk och diverse pulver-mat m m.
Riktigt smör och hård lagrad ost är däremot i princip laktosfria helt naturligt.
Kommer man på att det är laktosen som är boven så kan man senare leta sig fram till hur mycket man tål i form av låglaktosprodukter… det finns ju en individuell mariginal.

Personligen tycker jag att Valios mjölkdryck är det enda märke som går att dricka ur glas. Andra märken duger bara till matlagning.

Ja Valio är bra och dom har även börjat med röd mjölk nu 
arlas går oxå och dricka tycker jag, dock bara den HELT laktosfria mjölken inte den som är låglaktos. Den är söt och smakar ju bara blä….
Man kan ta ett blodprov som laktosallergitest.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else