Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettalternativmedicin
Läst 3713 ggr
Mandysan
0

Akupunktur

Har någon prövat akupunktur? I vilket syfte i så fall?

/Amanda

Isatis
0

Har försökt med akupunktur, tio ggr., men märkte ingen skillnad på smärttillstånden. Blev inte trött, inte pigg, inte hjälpt överhuvudtaget. Har diskuterat det med äldre syster (kinesiska med gedigen kunskap inom kinesisk medicin) som säger att det brukar hjälpa om det görs rätt. Försök, det gör ju ingen skada mer än i plånboken. /Isatis

Mandysan
0

Tycker själv att det låter lite läskigt ^^ Men samtidigt låter det ju intressant!

EmmaG
0

Tycker man att akupunktur är för läskigt kan man ju prova akupressur istället *tips*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Karmatarerskanise
0

Mamma har varit på akupunktur, både mot migrän och mot ryggen. Det har inte gett henne ngt alls.

Åsa S
0

Har inte testat akupunktur men mot min onda rygg hjälpte det att byta till en bra säng (tempur) + jag har en shaktimatta (en slags modern spikmatta).

Mandysan
0

#3 Lät mera som något för mig :-)

mongu
0

Jag får akupunktur för min knävärk o det är bra. Det ger en viss smärtlindring o allt är välkommet.

Sen när jag får värmebehandling så får jag alltid en nål i "lugn o ro" punkten i huvet-

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Branneli
0

Finns olika slags akupunktur. Min akupunktör tillhör den österländska alternativa medicinen. Funkar på mej !!

mayolica
0

#8 Ja den akupunkturen som man kan få på sjukgymnastiken är inte alls samma system som den äkta akupunkturen. Den äkta akupunkturen ska vara mycket effektivare.

~ mayolica ~

Halvdansken
0

Jag har haft problem med tennis/golf/mus-armbåge och senhinneinflammationer. Det var så illa att jag inte kunde borsta tänderna till slut, och om jag skulle flytta högerarmen, så var jag tvungen att ta tag med, och lyfta den med vänster.

Det höll på i 6-7 månader och till sist kom jag till en akupunktör.

7 gånger, så var det borta! Ca 4 månader och 2100:-

Det var en äkta akupunktör, ingen sjukgymnast eller liknande.

Men det är känt att det är väldigt effektivt mot just sådana problem.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
0

Har gått på akupunktur för migrän och det fungerade faktiskt ganska bra.

Varför jag slutade var snarast av ekonomiska orsaker då…

/Maria

Lisa82
0

jag har varit på akupunktur för min allergi/astma..tycker att det hjälpte och blev dessutom piggare/gladare.

men det är dyrt! så jag hade aldrig råd att slutföra behandlingen (skulle vara tvungen att gå på akupunktur flera ggr i veckan i några veckor för att helt bli av med allergin/astman enligt dem).

tror inte att man helt kan bota sjukdomar med akupunktur men det kan iallafall bli lite bättre. man måste nog se till så att man går till en bra akupunktur som vet vad hon/han gör. sticker hon/han på fel ställe så hjälper det ju ingenting. det ska inte göra ont när dem sticker ner nålarna men det ska spänna/pirra lite där nålen sitter. man kan även bli varm i kroppen. jag blev alltid lite sömnig och avslappnad av nålarna.

mvh Lisa

Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se

Medarbetare på Kattpolisen

Mainebusters
0

Har fått akupunktur för nack- armbesvär. Nålar från nacken till handen. Gjorde så jädra ont! Så jag fick sluta, jag stod inte ut helt enkelt.. Obestämd

Hausswolff
0

Har fått det mot svår migrän. Hade viss effekt i början, men på sikt var det helt verkningslöst.