Eksem
Har sedan väldigt tidigt i mitt liv haft jobbig eksem över i stort sett hela kroppen.
Har provat väldigt starka kortisonkrämer och sånt med de fungerar bara tillfälligt.
Letar efter naturliga lösningar. Helt sk "inne ifrån och ut".
Har provat linfröolja, en matsked varje dag på morgonen.
tips?
Eksem är jobbigt. När jag hade som värst så fick jag sola på hudkliniken. Kul att bli brun och fin, men i slutändan blev det jobbigt att springa där 2-3 gånger i veckan. Men det gav resultat! Sol är kanon för eksem. Har du provat solarium?
Har varit på precis detsamma som dig. Just solat på hudkliniken. Men ma tappar stinget att springa där hela tiden. blir lite omständigt.
men sol funkar bra. blir alltid lite bättre på sommaren
Men jädrar vad fin man blir!
Lite tråkigt bara den gången jag fick för mig att hålla armarna uppåt när jag stod och solade. 1,5 minut räckte för att bränna mig! Ha ha..
nämen usch!
Låter ju inte alls mysigt.
Men det är ju rejält starka rör de har i de där solariumen

Då får jag passa på nu!
Såg den väldigt nyligen…på maxi!
Här kanske du finner några råd.
Det finns på hälsokosten en salva som heter XM focus den är både klådstillande och läkande. Innehåller gurkmeja och lakrits.
Öka dosen linfröolja eller prova jättenattljusolja. Zink är också viktigt för huden, är sårläkande och stärker imunförsvaret.

jag är också ett eksem fall sedan många år tillbaka. Jag har eksem i ansiktet så det ser ut som jag har en röd mask. Var nyligen på hudkliniken men de kunde inte hitta vad det berodde på att jag hade en sådan markant röd mask där. Den är blekare nu, men det är inte borta. Jag skulle också vilja ha massa tips på vad man kan äta eller dricka för att minska eksemet.
den är den hudkräm som hjälpt mig bäst av allt tror jag
…den finns på de flesta Hälsokostaffärer, men dom ska sluta tillverka den snart