Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallergier
Läst 4123 ggr
Kaninisen
0

Vilken slags allergi?

Jag tål troligen inte min kanin, såklart jag inte ska tåla djur som är mitt allt.

Jag var på pricktest förut och visade endast utslag mot häst, dock så kunde jag inte testa mot kanin eller marsvin då de inte hade det "ämnena" där.

I alla fall, kan man testa vad det är hos kaninen jag inte tål? Om det är hudavlagringen, uriner eller så? Hur går man tillväga i så fall?

Jenny7744
0

Vet inte.. räcker det inte om du gosar ordentligt med kaninen då?!?!

Tråkigt om det vore den Rynkar på näsan

Kaninisen
0

Jo, kaninen är jag allergisk emot, men det går. Vi har stor tomt med en hage som vi bygger till henne och stor altan som hon kan springa fritt på. har även syskon och mamma som kan stå för kelet (även om jag gärna skulle vilja göra det) men jag skulle vilja veta vad det är hos kaninen jag inte tål då man kan vara allergisk mot olika saker. ;)

Jenny7744
0

Ja, ok jag förstår o kan inte hjälpa dig där…

Lycka till!

Kaninisen
0

Tack! :)

[kishintai]
0

Jag vet egentligen inte om det går att testa fram vad exakt det är du är allergisk mot. Allergi är ju en autoimmun sjukdom, vilket innebär att det egentligen är din kropp som attackerar sig själv.

Jag känner verkligen med dig att du är allergisk mot djur, som för många betyder så mycket! Men jag skulle vilja tipsa om att man faktiskt kan bota djurallergier, vilket jag själv gjort många gånger. Jag vill bara rekommendera akupunktur och traditionell kinesisk medicin. Genom denna behandling kan du bli helt fri från allergin och inte vara beroende av en massa mediciner…

Lycka till!

Kaninisen
0
#5 Håller du på med det? Blir alla botade eller bara få? Är mycket intresserad! :)
[kishintai]
0

#6 Jag har behandlat 12-13 stycken med allergi mot djur. Dom jag har behandlat har alla blivit botade, och även flera år senare så har de alltså varit av med problemen. Men det innebär naturligtvis inte att man kan lova att alla blir botade, det är många faktorer som spelar in…

Jag har gett behandling med akupunktur och kinesiska örtmediciner, och det är det som har gett bäst resultat. Glad

Kaninisen
0

#7 vad kostar det? :)

[kishintai]
0

#8 Jag tar 800kr för första gången, då tar det ett par timmar för att ställa diagnos. Därefter tar jag 450kr per behandling. Utöver det tillkommer kostnad för örtmediciner. Örtmedicinerna säljer jag inte själv, utan jag låter mina patienter köpa medicinerna från den som tar in dom till Sverige. Det blir billigare så ;)

Kaninisen
0

#9 okej, låter som lite andra behandlingar fast akupunktur (jag funderade på att testa bioresonans förut). Vet dupå ett ungefär vad sammanlagta summan blir? Dvs. efter alla behandlingar och mediciner? Eller man kanske går behandling hela tiden?

[kishintai]
0

#10 Det är naturligtvis lite svårt att svara på vad totalsumman blir. Det beror ju på så många faktorer. Man kan väl säga att olika möjligheter finns: antingen lägger man tonvikten på akupunkturbehandlingar och lägger till örtmediciner som komplement, eller att man enbart använder örtmediciner, eller med komplement av akupunktur…

Om jag skulle försöka mig på en gissning, vilket man naturligtvis aldrig ska göra, så skulle jag säga att du om du går på akupunktur bör märka att du bivit mycket bättre på 4-5 behandlingar, kombinerar du med örtmedicin så kanske det går något snabbare. Du kanske är av med problemet på 10-12 behandlingar, tar du även örter kanske det inte behövs så många akupunkturbehandlingar.

Många kansken ;) men som sagt: det är omöjligt att säga vad du behöver, vi är alla olika…

Men, när du är färdigbehandlad så är du klar, inte behandling hela tiden,alltså!

Må så gott!Glad

Kaninisen
0

Okej, får se då, låter ju jättebra men det är ändå mycket pengar. Skulle jag veta att jag blir fri från allergi skulle jag inte tveka i en sekund men risken finns ju att det inte förändras… Men min farmor har en liknande bioresonans-apparat som jag ska få testa, annars hör jag av mig! :) Var arbetar du föresten?

[kishintai]
0

#12 Testa bioresonansen, hoppas du får bra effekt den vägen. Jag arbetar i nprra Stockholm, även om jag har gett många behandlingar med enbart örtmediciner, även dessa med mycket bra resultat, och då på distans…

Lycka till!

Lisa82
0

det går att göra pricktest samt ta RAST-test (blodprov) för att se om du tål kanin eller inte. Det är "dammet" i pälsen som man reagerar mot.

Bioresonans och akupunktur har jag provat men det var dyrt och tog lång tid så jag slutförde aldrig behandlingarna.

Jag tål kaniner och marsvin men är allergisk mot hund, katt, häst, hamster samt pollen, väldigt många födoämnen m.m.

mvh Lisa

Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se

Medarbetare på Kattpolisen

Mainebusters
0

#9  Är örtmedicinerna tillåtna i Sverige? Bara undrar eftersom de tas in utifrån.

Kaninisen
0

#15 Det skulle jag nog svara ja på.

Lisa82
0

Rex-kaniner tål många allergiker. Dem har en annorlunda päls. Kan vara värt att prova kanske?

mvh Lisa

Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se

Medarbetare på Kattpolisen

Mainebusters
0

#16  Godkända alltså.. Vad heter de?

Kaninisen
0

#17 Jo… Men om jag tvingas göra mig av med min kanin så vet jag faktiskt inte om jag klarar av en ny kanin.. Blir tyvärr så att jag måste sälja kaninen jag har, om någon vill ha en dvärgvädur är det bara att höra av sig..

#18 Det vet jag däremot inte, finns ju en massa! Jag tog något när jag hade ont i bihålorna, det förebygde bihålsiflammation om ja inte minns helt fel.