Djur ger hälsa!
Jag skulle vilja påstå ( med hjälp av många vetenskapliga undersökningar) att djur ger hälsa.
Sällskapsdjur har bevisligen kunnat ge lägre blodtryck bl.a och ger många dementa en behagligare tillvaro.
De flesta äldre har faktiskt inte så mycket allergier som yngre och på äldreboende begränsas ofta husdjursboende av allergiska anställda..
Kan man då inte kräva att vissa äldreboende ska bemannas av icke allergiska?
Bifogar en bild på mina älskingar ( två katter som kramas)
/Maria
Kan bara hålla med! Att se på en katt som tvättar sig, det är lugnande, mysfaktor! För övrigt har jag och dottern kattallergi, men det fungerar på renrasigt. MCO ialla fall. Vi kan stoppa in näsan i pälsen, det händer ingenting!
Katter är livet!!
(Har haft fyra gerbiler också, de är mysiga de med.)
Djur ger hälsa - absolut! Min häst är nog den bästa psykolog man kan ha, värmer hjärtat att hon gnäggar och kommer till mig så fort hon ser mig i hagen.
Sen att jag har ruggigt dåligt samvete över att hon inte rids är en annan femma. Den där gnäggningen gör att alla bekymmer flyger iväg, om så bara tillfälligt.
Med vänliga hälsningar
Chess
Instämmer! Speciellt med # 1. Jag har en kattunge som jag fick hem i söndags. Hon är 13 veckor och det ljuvligaste som finns. Jag kan titta på henne hur länge som helst oavsett vad hon gör, om hon ligger och gosar eller om hon far omkring som en vilde i en busattack 
Här är min vackra lilla prinsessa!
#3 Håller med dig. Har två Maine Cooner, jag förundras över dem varje dag.. Man vaknar aldrig morgon sur längre.. Okej, någon gång då, när det racas över huvudet!
Nej, jag önskar att alla barn fick/kunde växa upp med djur, det är nog bra för dem.
#0 Jag är fast övertygad om att djur ger hälsa.
Våra djur på gården får mig att må så mycket bättre än jag skulle gjort utan dem….
Särskilt mina underbara katter, de är ren terapi 

Vilka goa djur ni har.
/Maria
# 4 - Jag tror också att barn skulle må bra av att få växa upp med djur. Det skulle nog ge dem respekt och ansvar för levande varelser.
Jag tror absolut på att man mår bättre av att ha djur omkring sig om det är vad man gillar. Mig har det dock gett mycket sorg då min allergi blir allt värre och värre, de djuren jag tål tål inte min pappa…