Alvedon boven?
Vågar jag ta Alvedon nästa gång, eller är det något som bör undvikas? Har tagit nån enstaka treo under torsdag och fredag mot öronvärk (Brukar alltid annars låta värk försvinna av sig själv utan hjälp) och bytte till Alvedon drygt 10 timmar efter den sista treon. Sedan gick jag och jobbade och väl hemma på kvällen var John Blund på besök ganska snart efter att jag klättrat upp i sängen (tänkte ligga en liten stund bara men vaknade vid 10 idag…)
Öronvärken är borta. :D
Däremot gick jag direkt ut i köket för att ta lite vatten och prövade tugga i mig lite korv för att få mer ork (kändes lite darrigt på väg ut i köket). Nu verkar jag istället inte få behålla maten och tror att det egentligen är därför jag har lite magknip - för att magen vill ha mat. Har liksom inte haft nån riktig matlust under dessa dagar…
Kan det vara Alvedonet som gör att jag inte får behålla maten t.ex? Eller gjorde jag fel när jag tog vatten efter att ha svalt tabletten (det är en sån som smälter på tungan)? Den smaakde liksom vedervärdigt… *hehe*
Nej, jag tror inte att det är alvedonen som är boven. Snarare den infektion som du kanske har i kroppen, som gör att du har öronvärk, känner dig darrig mm.
tar man därimot tex ipren kan man få ont i magen om man har en väldigt kännslig mage eller magsår. ALvedon ska avar snällt mot magen.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Okej, skönt det. :) Försökte ta makaroner bara, en i taget. Gick lika dåligt det. Kanske ska bege mig ut mågra hundra meter till närbutiken och köpa god sockerdricka istället… och ägna dagen åt att slöa.
Prova med någon dryck med en bra bakteriekultur som hjälper din mage på rätt väg igen. Proviva är ett exempel, sen finns det en uppsjö med olika drickyoghurtar att prova. Smutta försiktigt bara.
Jag skulle välja att ta lite te och en rostad brödskiva och undvika kolsyrade drycker
Sockerdrickan fick genomgå en tur med elvispen först. För att få bort just kolsyran. Kommer ihåg det knepet från när jag var mindre och mamma vispade sockerdrickan. Av någon anledning känns det som att jag hade (och har) lättare att få behålla den vispade sockerdrickan än kranvattnet. Någon som också har det knepet och vet varför man gör så? Smakar mycket godare också. :)
De hade ingen proviva eller liknande i vår pluttiga närbutik så jag köpte mild vaniljyoghurt istället. Och 2 liter glass. Allt lättsmält. Fast mat testar jag absolut tidigast ikväll, vågar inget annat just nu. Och då får det nog bli nån firre med ris.

Tror inte heller på alvedon.. är ju en av få läkemdel som inte har en biverkningslista på tio mil. Låter mer som du fått i dig någon taskig mat eller så.