Arbeta som massör?
Vet inte om jag skriver på rätt sajt, men jag tycker att det hör till hälsa 
Är det någon här som arbetar som massör och kanske kan ge mig lite tips? Jag har mer eller mindre hela livet varit inne på att arbeta som massör/massageterapeut så småningom. Jag har alltid gillat att massera och som jag har fattat det så har jag lite "känsla" för det också 
Vad bör jag tänka på om jag vill utbilda mig till massör? Vilken väg ska jag gå? Eftersom jag bara är 19 år och ett år kvar i gymnasiet, så har jag alla (nåja, de flesta) vägar öppna!

Mvh Stephanie 

Massör låter som ett trevligt yrke som absolut har med hälsa att göra!
Känner ingen direkt så som är massör men har hört att Axelssons är en väldigt bra skola med massörutbildnnigar. Massören jag hade ute till min häst för ett par år sedan hade utbildat sig där och hon var väldigt kunnig!
Med vänliga hälsningar
Chess
Faktiskt har jag tänkt utbilda mig till häst-/hundmassör också, i så fall. För ombytet och så.

Mvh Stephanie 

Min man har en massörutbildning och jobbad ett halvår innan han började plugga till sjukgymnast. Han jobbade på ett företag som hyrde ut massörer till andra företag så han fick åka runt en hel del. Tror det är en rätt stor fördel som massör att ha körkort och egen bil för att kunna frilansa, ja även egen bänk i så fall.
Han gick en intensivutbildning på medicinskt kursforum i stockholm men jag har för mig att dom slagit sig ihop med några andra och bytt namn nu.