Steril av ipren?
Det var en som berättade för mig att man kan bli steril om man använder Ipren?
kan man verkligen det!? 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Det verkar bvara en skröna
För om så var fallet så skulle det inte få säljas fritt
#1 Okej! 
Har jag aldrig hört talas om att det skulle vara så. Det är nog som Sven skriver att det är en skröna.

det jag läst är att om du försöker bli gravid ska de inte intas eftersom de kan göra det svårare. men inte steril!
Som många andra värkmediciner som verkar antiinflammatoriskt kan den tillfällgit försvåra att bli gravid. Men steril blir du inte, du är lika fertil när du slutat ta ipren som du var innan.
Med vänliga hälsningar
Chess
Okej, skönt att höra! 
Substansen ibuprofen kan ge svårigheter att bli gravid…Om man tar det längre tid kan det bli att man blir "steril" av det…Kommer från en läkar familj :)…Det är bara att fråga på :)
#7 Jaså? Har aldrig hört talas om att man kan bli steril av ibuprofen? Bara tillfälligt när man tar tabletterna blir det lite svårare. Men inte efter man har slutat ta dem med.
Med vänliga hälsningar
Chess
Om man tar tabletterna i flera år då kan det leda till tillfällig sterilitet i flera år…Allt beror väl från kropp till kropp…men om man vill bli gravid få man tåla lite mera ont…tyvärr
P.S. Läkemedelindustri kommer aldrig att komma ut med visa informationer
Nu blev jag skraj igen
Tar ju ipren varje månad mot mensvärk… och det blir ju några år tills jag är vuxen.. blir jag steril sen när jag vill skaffa barn?
är Pronaxen bättre då?
#10 & 11 Tror inte att det är någon fara, någon tablett någon gång i månaden är inte hela världen. Ur den synvinkeln är det ingen skillnad på Ipren och Pronaxen.
#9 Tillfällig ja, inte permanent 
Med vänliga hälsningar
Chess

Jag är ytterst tveksam då läkemedelsindustrin är otroligt noggranna med biverkningar. Framförallt på ett redan etablerat ämne.
Skulle det vara på detta viset så skulle det bli en katastrof utan dess like och att det skulle vara känt i "vissa kretsar" men inte för allmänheten tar jag för ganska osannolikt.
Självklart kan all medicin ge biverkningar och våra kroppar fungerar olika men här var det nog snarare en fråga om ett läkemedel som man tar vid behov ibland.
/Maria
#14 Det finns något som heter "ofarlig" biverkning…Fick du kanske veta ngt som du var tveksam över nån gång i livet? Det är mycket vi inte,vet min vän…
Om man äter Ibuprofen varje dag är naturligtvis farlig och då kan det framkalla sterilitet, ej tillfällig då…3-4 tabletter per månad är ingeting…
#1 Oroa dig inte…så farliga tabletter är inte…by the way…jag har en dotter och har ätit Ipren innan
.
Lev väl med mycket skratt istället!
#15 Jag är mycket väl medveten om "ofarliga biverkningar" men dessa tenderar att uppkomma då man äter läkemedel alldeles för länge eller i fel dos. Inte läkemedel vid behov.
"Fick du kanske veta ngt som du var tveksam över nån gång i livet? Det är mycket vi inte,vet min vän…"
Jag förstår inte vad du menar när du skriver detta ????
/Maria
#16 Du har en PM på G :)…Man behöver kan forsätta disskutera där :)…

Jag har blivit hjälpt, av alternativ-medicinsk människa. Hade jag kommit i tonåren hade jag kunnat "bli av" med ännu mer obehag, enligt honom !! Nu lider jag inte så mycket. Kan känna liite vid ägglossning,inte alls så mycket värk vid blödningar. Blöder endast 5 till 6 dagar nu, istället för minst 10 dagar. Behöver inte byta tampong varannan timme flera nätter i rad längre. Mm…
Alltså lider du, sök alternativ hjälp !!
Bra att slippa medicinera.