För mycket?
Är jag för tjock jag är 11 år 1,50 lång och väger 49,3
Är det för mycket?
Jag skulle säga att det är normalt :)

1# bra :D
Skulle också säga att det var en normal vikt!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Du är precis "lagom" som vi säger ofta. Det viktiga är att du trivs med dig själv och mår bra för du är alldeles för ung för att bekymra dig om vikten. Vikten kommer att pendla en hel del för dig om ett tag och en tid framåt men det är också helt normalt.
Jag väger runt det ^^ Trodde jag var överviktig :O

Nu är jag 1,60 väger 50, Normalt? tycker jag är överviktig ;/
Från bilder jag har sett på dig så ser du helt "normal" ut :)

kan visa hur tjock jag är sen ..
Är du 11-12 år, 160 cm lång och 50 kilo så är du omöjligt tjock. Din kropp utvecklas fortfarande och det är nog inte hälosamt för dig att bli mycket smalare.
Jag är 20 år äldre än dig, 20 centimeter längre än dig och 50 kilo tyngre än dig. Och jag är inte tjock. Dock skulle jag å andra sidan behöva gå ner till runt 88-92 för optimal toppform, men tjock är jag inte.
mvh Martin
Man ska inte hänga upp sig för mycket på vikt och BMI. Det är så personligt emellan varje människa. Det beror på muskelmassa, fett, vätska, benstomme etc.
Det låter som du är alldeles normalviktig för din ålder. Du säger du väger 49,3 kg. Glöm alla tiondelar. Det beror på vad man ätit, vilken tid på dagen man väger sig, om man varit på toaletten m.m.
Det bästa är att inte väga sig för ofta. Man känner ganska snart på kläder om man har gått upp men du växer ju fortfarande så din kropp kommer att ändra sig. Det är inte bra att banta i din ålder när man inte behöver det.
/Maria

Nej, jag tycker det är helt normalt :)

Asså mitt mål är att väga 45!
#13 Du ska inte gå ner ! Du är jätte fin som du är :) Har sett dej på kort och du ser hellt normal och söt ut :)

Usch jag mår verkligen inte bra av detta
#15 Vännen.. Jag förstår jag säger detta inte för att bara säga det jag vet verkligen hur det är ! Men man måste se det postiva med sig själv och det är bara du som kan göra det ! Man duger hur man än ser ut..Alla är vackra ! Ställ dej framför spegeln varje dag och säg det du tycker är bra med dej , Tycker du att du spelar bra fottboll säg det till dej själv och strunta i allt det onda som man vill säga :) Kramisar
#16 Hade ett väldigt bra förslag, och jag håller med henne!

UPP 1,60 och väger 50 är iaf överviktigt ;(

Jag har börjat springa och träna varje kväll
Igår sprang jag 1,5 km ;-D
Idag sprang jag också 1,5 km ;)
30 Sitt ups
30 Upp ner med rumpan när man sitter på en stol (Vet inte namnet))
10 varv runt en lekstuga ;)
#19 Var noga med att inte överanstränga dig bara :) Det är jättebra att du rör på dig, men gör det med måtta :)
Och tänk på att muskler väger mer än fett så att du inte stirrar dig blind på vågen nu.
Jag tycker du är "ute på farliga vägar"… Det här låter inte bra. Har du någon du kan prata om detta med? Risken är att du blir alltför fixerad och då kan du vara på väg att bli anorektiker.
Försök att ta tag i detta i tid.
Hoppas att du kan lära dig tycka om dig själv som du är. Det unika med oss människor är att vi alla är olika men alla är vi lika mycket värda.
/Maria

21# Jag är inte unik jag är missnöjd med munnen näsan och kroppsformen hatar mig själv och jag behöver inte prata med någoN" vill inte ;/
Varför skriver du här då…?
/Maria

23# För jag inte mår bra
#24 Du får mer än gärna skriva här Jennie, det vet du.
Och behöver du prata i alla fall så kan du PM:a mig, det behöver ju inte heller handla om just dethär utan vad som helst :)

Jag är 1,69 cm lång och jag har en kompis som också är 1,69.
Jag väger 51-53 kilo (det pendlar), på ett år har jag gått ner ca 11 kilo ofrivilligt. Jag har varit till doktorn på grund av det här…
Min kompis, som är lika lång, väger 80 kilo och hon är absolut inte fet. Snarare är det jag som är underviktig. Hon vill gå ner 10 kilo då är hon nöjd.
Så jag hoppas att du inte jämför dej med andra för det går inte.

Jag är 161 cm och väger 60 kg,Jennie…
Försök bara att acceptera dig själv som du är. Lättare sagt en gjort, jag vet.

Jennie måste säga att du kan omäjligt vara överviktig!
Jag är 161 o väger ca 65 kg, jag har läänge tyckt att jag vägeralldeles för mkt för min längd, men har nu lärt mig att tycka om min kropp då man ska ta vara på vad folk säger till en. När jag gick i 8an o 9an så mådde jag jätte dåligt för det var så många som kunde slänga ut kommentarer el ord som dom verkligen inte menar som tex
"Vad du äter sakta tjockis kom nu" Är det du som är nästa Anja Persson el?" (då jag tävlar alpint) nu när jag flyttat har jag fått höra måna fina kommentarer o sen har jag lärt mig att inte ta åt mig allt jag hör.
Tänk på att viktien beror jättemkt på skelettet, jag har tex aldrig brytit nå i hela min kropp. Sen så spelar muskler jätte stor roll. Jag gymmar nästan varje dag, då är det ganska självklart att man väger mer än andra! Tänk även på att de flesta killar gillar inte de super smala tjejerna, dom vill inte se revbenen el höftbenen sticka ut. Former är vackra!
Och du om du är överviktig.. lider jag av fettma då?
#29 Jättebra skrivet!

#30 tack hoppas folk akan ta åt sig detta bara

Jag håller med det där med benstomme. Jag hgar lite tjockare benstomme och det gör att jag väger lite mer. Kag har tex ganska tjocka handleder. men det är inte fett.
:o jag är inte enns 1,60 och väger mer än dig jennie. jag tycker inte att jag är tjock och ingen av mina kompisar heller. så jag tycker inte du ska oroa dig alls!
Emma
Jag är 1.60 och väger väl mellan 45-50
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag är 1,65 lång och väger 60kg
Jag vill fortfarane gärna gå ner i vikt men kan nu faktiskt se att jag inte är tjock, när jag har en bra dag, JAG ÄR FAKTISKT GANSKA SMAL
Mig tog det fem år av svält, hetsätning och kräkning…
Viktnedgång till 49, behandling på ungdomspsyk…
…Så många lögner att mina föräldrar inte längre litar på mig, Viktuppgång under tvång till 64, lögner, ångest och skam,
…innan jag tillsist förstått detta
Prata med någon vuxen alla ni som känner er tjocka, se till att de verkligen tar er på alvar, och prata, med mamma, skolsköterska, någon annan som ni litar på.
Tänk tillsammans ut hur ni ska göra, om du ska gå ner lite(kontrollerat), eller om det är självskänslan som behöver övas upp!
#35 Det var bra skrivet
Ofta så är det nog självkänslan som är boven