Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthuskurer-egenvård
Läst 11790 ggr
Tatsu
9

Värk i kroppen

Jag har en obestämd värk i kroppen det flyttar sig men mest sitter det i benen och anklar, handleder och tummarna. Men även runt axlar och nacke som jag haft problem med i flera år.

Jag nämnde det för läkaren och man kan ha ont för att man har det jobbigt fick jag till svar.Fick en remiss till en sjukgymnast men har inte hört något än.

Visst det har varit mycket under en längre tid och jag är överviktig men eftersom proverna var bra händer inget mer.

Jag brukar säga åt min man att det känns som om jag håller på att ramla isär ungefär som lederna går av, vet inte hur jag ska förklara samt att jag känner mig vinglig och yr.

Nu finns det massor av folk som har ont och andra hemska sjukdomar så jag känner mig mest som en gnällmoster men jag vet inte hur jag ska göra för att orka med vardagen snart.

Funderar på att gå till en som är en duktig healer för att få energi och hon har hjälp väldigt många, ska vara väldigt duktig. Men jag ska alltid "gruva" mig för allting, har haft kontakt med en annan kvinna som ger healing och hon har hjälpt mig mycket med nacken.

Stress? Förmodligen men vet ej hur jag ska kunna ändra livsstilen som den är nu. Tiden räcker inte till för någonting tycker jag.

Kan någon ge något tips om vad man kan göra för att må lite bättre.

mayolica
0

Jag tycker att du ska göra slag i saken och prova healing som du har funderat på. Healing kan göra mycket gott.

Vad är det föresten för slags healing du tänkte prova?

Lycka till.

~ mayolica ~

Tatsu
0

Jag vet inte vad hon gör, har bara hört att hon är väldigt duktig.

Fialotta2
0

Healing kan du pröva med och det är inget att gruva sig för.

Nu vet jag inte hur länge sedan du fick remissen till sjukgymnasten, men ett sätt som är bra om du villl komma dit är att visa sitt intresse. Det vill säga ring dit och fråga om remissen har kommit och hur länge du måste vänta. Ibland händer det att remissen inte kommer iväg från läkaren och då måste man ringa dit och skynda på läkaren.

Jag har fått det rådet av en läkare som jag hade då jag var nyskada. Det rådet har hjälp mig många gånger, när det gäller remisser.

Lycka till!

Tatsu
0

Tack det ska jag göra till veckan.

Salladshataren
0

Man behöver inte remiss för att komma till sjukgymnasten.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

annsa
0

Jag tror det är lite olika var i landet man bor om man behöver remiss till sjukgymnast. Går själv till sjukgymnast men utan remiss. Men min mamma bor i Kiruna och där måste man tydligen ha remiss. Lite trist att det är så olika mellan olika landstingRynkar på näsan

Lill-Kisse
0

Det är väl inte så lätt för läkare att komma på orsaken till obestämd värk, men jag tycker att det verkar väldigt klokt att ge dig remiss till en sjukgymnast. Det kan visa sig att han/hon har lättare att komma på vad du fått värk av och hitta en bra behandlingsmetod just för dig.

Lycka till med bra träning!

Tatsu
0

Jag måste försöka få en tid snart, tummen känns som den hoppar ur led även ena axeln känns så. Värken i benen kommer och går, peppar peppar har det varit bättre i några dagar nu. Det kanske är solen och värmen för idag har det varit kanonfint ute. +18 grader när jag for hem kl 18.30 inte illa för att vara i april.
Men vad folk är snabb att slänga av sig kläderna,short 3/4 byxor och sandaler har jag sett massor av människor som haft idag, även små barn i kortärmat och klänning. Jag är väl för gammeldags men det ligger faktiskt snöhögar kvar lite varstans och isen är nog kvar i backen ett tag till. Man ska svettas in våren och frysa in hösten var det en som sa till mig för många år sedan.

Tatsu

[kishintai]
0

Prova healing. Det kan som sagt göra mycket gott. Kanske till och med att du blir av med problemet.

En annan behandlingsform som kan göra mycket gott är akupunktur, men den måste ges av en traditionellt utbildad akupunktör, en som arbetar utifrån de gamla kinesiska teorierna. Annars ger det inte myket effekt.

Hoppas att du blir av med värken snart, så du känner att du kan börja leva ordentligt igen!

Henrik70
0

Jag har också haft en värk som flyttat runt i kroppen och läkarna hitade inga fel på mig mer än värken och en svullnad i ena handen. Alla värden var OK. Tillslut upptäckte jag att jag inte tålde mobiltelefoner, mobilsändare, trådlösa nätverk och trådlösa telefoner. Nu när jag undviker det har jag mycket mindra värk.

Plocka bort trådlösa telefoner och trådlösa telefoner om du kan. Sov inte med mobilen på.  Bor man i lägenhet kan ju visserligen grannarna ha diverse apparater som strålar. Pröva en tid och se om du mår bättre.

Tatsu
0

#10 Jag är en dålig användare av mobil, den finns i väskan men använder den sällan.
Bärbar telefon har vi både på jobb och hemma, pratar inte så mycket i telefon, har aldrig gillat att prata i telefon. Datorn blir det mer och mer att jag använder både hemma och på jobbet.

Jag tror absolut att det inte är bra med dessa mobiler som finns överallt och många inte kan vara utan en sekund, det påverkar nog det allmänna hälsotillståndet.

Vi blir nog "strålade" oavsett om vi vill eller inte. Har en svägerska som är elallergiker, hon har stora problem med att vistas i samhället hon mår som bäst när hon är i stugan i skogen. Eller mådde kanske man ska säga för nu har de satt upp en mobilmast i närheten så hon känner av den. Det är jätte synd om henne för hon blir riktigt sjuk.

Mitt jobb ligger mitt emot en stor bangård och i butiken är det massor av starka lysrör och armaturer, det kanske också påverkar en men är svårt att göra något åt.

siberlina
0

prova att   äta  så  mycket  vegetariskt   som  möjligt, och gör  en rensning av dina  tarmar      och  lever,  drick  ett  glas vatten med    lite  gurkmejja  i   , då   rensar  du levern   ,och pröva  att sluta med kaffe  ett  tag

Tatsu
0

#12 räcker det att dricka 1 gång eller ska det upprepas.? När jag har fått healing förut har hon alltid nämt mina njurar, inte varför eller vad som är problemet. Kan gurkmeja rensa njurar också.?
Vegetarisk kost har jag faktiskt varit inne på att prova, kaffe blir lite problem men ska försöka dra ner lite.
Tack för tipsen. Tatsu

siberlina
0

drick    lite    typ     ett  glas   innan   du går  och lägger dig  ,   häll en tesked    gurkmejja   i ett   glas vatten.    men   kanske  inte varje  kväll.., om du har  råd köp en spik matta , jag tror   jag har    varit    på väg att   få  problem med  mina    njurar ,men    sen jag skaffade   spikmattan    har   jag   mått   super   duper  bra…

Tatsu
0

#14 Tack för dina råd, en spikmatta verkar vara bra.
En i personalen brukar gå till hälsokost affären där man kan ligga på spikmattan i 20 min för en liten slant. Hon mår toppen efteråt ,säger att hon kan nästan hjula över torget när hon går därifrån.

Tatsu

Tatsu
0

Av en slump läste jag en läkarspalt i en veckotidning om en kvinna som fått diagnosen Sjögrens syndrom.

När jag började läsa där så tyckte jag att alla symptom stämde på mig.  Men jag har inte problem med torra ögon, däremot ljuskänslig och en del andra saker, väntar på en tid hos ögonkliniken.
I februari fick jag inflammation i spottkörteln och den är inte bra än, den producerar dåligt med saliv. Värk i kropp och torra slemhinnor i bla näsan, köpte i går olja för att mjuka upp.Trötthet var ett annat symptom och det har jag varit extremt mycket i vår och vinter.
Problem med magen stod det också och det har jag verkligen.
Nu stämmer det säkert in på en massa saker men när jag läste spalten så kändes det som om det var riktat till mig.
Slog upp lite på internet och det är tydligen en reumatisk sjukdom.

Är det någon som har erfarenhet av Sjögrens syndrom?
Kan inte läkarna se sådant på provtagningarna som görs på VC?
Hur ska man kunna be en läkare om en sådan koll, jag kan ju inte ringa och säga att jag tror jag har Sjögrens s.Man kan inte ställa en diagnos själv och sedan fösöka komma till läkaren.

Jag får väl  verkligen  hoppas att det inte är detta för det verkar vara väldigt besvärligt och jobbig sjukdom men inte en dödlig.

Tatsu

sanna82
0

Jag hade problem med kraftig värk förra året, till sist kunde jag nästan inte gå. Fick hjälp av en homeopat, gjorde en utrensningskur och fick även akupunktur några gånger sedan dess har jag knappt haft några problem alls med värk.

Be a rainbow in someones cloud