Kissnödig
Jag blir ofta väldigt kissnödig och då går det fort också. I vanliga fall så kan man ju känna att man börjar bli kissnödig och så har man inga problem med att hålla sig i 10 minuter eller sådant, men för mig slår det bara till jättefort och sedan måste jag gå på toaletten och det är snabbt.
Det påminner lite om tiden innan jag hade diagnosticerats med diabetes typ 1. Då drack jag enorma mängder och så blev jag kissnödig på en sekund. Men nu dricker jag inte mer än vanlig och har inte heller någon törst så det ligger inte i diabetesen.
Men sedan kommer en hake till som gör mig fundersam. Är jag på stan, kör bil, ute och promenerar så slår det aldrig till så här fort, utan det är bara när jag är 100 meter från mitt hem, vet att jag ska få gå på toaletten på jobbet eller liknande så det känns ju som att det är lite psykiskt.
Så alltså:
Inte hemma - då är det inga problem
På väg hem (snart hemma) - då slår det till direkt
Hemma - då slår det till direkt
Varför blir det så här? Vad kan man göra?
Det verkar som om di har hamnat i en ond cirkel i detta men vad man ska göra vet jag inte
Men som diabetiker gäller det att ha bra koll på sin njurfunktion det är ju så att mjurarna påverkas av diabetesen så kolla dina värden i detta det kanske finns något attt hämta där
Ja, det känns ju som att det är någonting psykiskt. Eftersom jag bara blir kissnödig fort när jag snart är eller redan är hemma.
Om du tror det kan vara psykiskt och bara händer hemma, kan det ha att göra med att du "pinkar in ditt revir"?
Kan verka långsökt men vi vet inte alltid vad som sker på ett djupare plan.
Vet precis hur du känner. Jag tror också att det är psykiskt. Jag är precis likadan. Jag kan hålla mig hur bra som helst men är jag kissnödig och vet att jag snart har en toalett inom räckhåll då känns det som om jag kan kissa på mig.
Det är aldrig några problem annars.
#3 Det där med att pinka in revir har jag svårt att ta till mig
faktiskt.
/Maria
#3 - Hihi, njae, är ju samma sak på jobbet också så det är tveksamt.. 
#4 - Visst är det jobbigt?
Ibland är det nästan så att man känner hur det är på väg och då blir det jätteakut! Kan ibland även vakna tidigt på morgonen och ligga vaken i en minut utan att känna något, sedan slår det till direkt och jag måste halvspringa ut till toaletten så att jag ska hinna. Jättejobbigt!

# 5 Du har kommit in i en ond cirkel som kan va svår att ta sig ur.
Men jag tror du måste försöka, annars blir det till slut heldumt.
Om du känner att du inte klarar det själv så finns det hjälp att få av en uroterapeut.
Tror du kan få tag på en sån via VC eller urologen. Sen är en del sjukgymnaster specialutbildade i detta att träna bäckenbotten osv.
Det låter helt klart väldigt jobbigt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#6 - Oh, tack. Ska kika på det! =)