Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1256 ggr
MarHai
0

Vaccinationer

Jag håller på med en uppsats, men vad jag än söker på så hittar jag inte svaret på en fråga. Vet inte om det är rätt sajt, men hoppas att någon kan hjälpa mig :)

Varför går det inte att vaccinera mot alla sjukdomar?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[SvenA]
0

Det beror ju på vilka sjukgomorsakerna är

Det finns ju autoimuna sjukdommar och då är det ju den egna kroppen som ställer till det sedan har vi infektioner som kommer sig av något utifrån

Vi har även inflamationer

För att kunna vakcinera så måste man veta vad det äroch vad det beror på och vad som händer

Vetenskapen vet ju i det hela väldigt lite när det gäller olika sjukdommar vad dessa beror på och vad som orsakar dessa

mongu
0

# 0 Ja tänk om det vore så enkelt så att vi kunde vaccinera sig mot alla sjukdomar.

Om du tänker på influensavaccinet så är det olika beroende på att influensan inte ser likadan ut år från år.

Det forskas och jobbas på att få fram vaccin. Men sen är dessa bakterier så smarta att dom dels kan bli resistenta (vilket är iturligt för oss) sen ändrar dom sig och ser inte likadana ut.

Och när det kommer fram en bra medicin mot allvarlig sjukdom och man är på väg att lösa gåtan. Vad händer då?

Jo då kommer en nu sjukdom som är farlig. Det händer hela tiden. Tyvärr.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!