Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 4809 ggr
Emelie-E
0

Vad tror ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit smart nog att pilla lite för mycket på min tumme. Jag drar gärna av nagelbanden och sitter och biter. En dag satt jag med en nål och nageln var så pass mjuk att nålen bara gick rakt igenom och nageln fläktes upp.
Så för ett tag sedan så drog jag bort nageln längst ner, och igår var jag dum nog att dra bort det sista lagret nagel.
Idag ser det ut så här.
Så vad tror ni, kommer jag tappa den nageln eller kommer det att växa ut igen?

Gasoline
0

Jag skulle tippa på att du kommer att tappa nageln, ser så ut iaf.

Emelie-E
0

Jo, det vad jag också tror. Hade jag inte fortsatt att pilla så hade den kanske klarat sig. Men dum som man är:P

siberlina
0

sluta  peta  med nål, du kan  få  blodförgiftning, du får  nog en ny  nagel   så småningom

Gasoline
0

#2 Har oxå en viss pillmani, och oftast straffar det sig..

Emelie-E
0

Jo, det är första gången det har blivit så här "illa". Innan har det bara varit nagelbanden som har rykt. Det hinner knappt ens läka innan jag är där och pillar igen.

Men nål använder jag inte ofta. Det blev helt enkelt fel när jag började pilla med den på nageln.

mongu
0

Håller med om att du ska inte hålla på med nål. Inte att dra loss nagelbandet heller.

Det kan bli fula infektioner om det vill sig illa.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Emelie-E
0

Tänk om det vore så enkelt att sluta. Det är inte speciellt fint att gå runt med söndriga fingrar.

rockygubben
0

Jag gör samma sak,men det är svårt att sluta med det.

[SvenA]
0

Ni får sätta på er vantar eller¨något plåster på fngrarna så att mi inte kan hålla på

Jag vet att det är lätt att säga så men det är svårt att låta bli har jag förståt

Chestnut
0

Tror att du kommer tappa den, finns dock chans att den klarar sig.. Har själv gjort sådär (kan inte låta bli i vissa perioder, pillar konstant) och nageln klarade sig tack och lov (stortånagel)…

Med vänliga hälsningar
Chess