Mirakelmedel...
Jag måste bara berättta om ett par blomsterdroppar jag har blivit tipsad om. Detta har fungerat helt otroligt för mig.
Jag har ätit mycket värktabletter kombinerat med Stesolid så jag vet hur lugnande medicin har för verkan men för mig så har dessa droppar haft lika stor effekt när det varit något speciellt. När man känt sig nervös, ledsen, olustig m.m.
/Maria
Glömde skriva att dropparna kallas i "dagligt tal" räddningsdroppar och säljs i vissa hälsokostbutiker också.
Dropparna är absolut värda att provas…
/Maria

Jag har aldrig provat dom själv men däremot så vet jag att det är många som har positiva erfarenheter av dom…. Jag klarar mej utan lugnande men inte smärtstillande.:)
Bra tips!
#2 Jag har tagit Stesolid tillsammans med Panocod för att få bättre effekt på smärtlindringen, musklerna ska visst slappna av bättre då. Det fungerar bra men jag kan inte ta detta dagtid då jag blir alldeles "knockad" däremot nattetid så går det bra.
Därför är jag så glad att dessa droppar fungerar lika bra. En giftig medicin mindre.
/Maria
Vet du vad dropparna innehåller för örter
Kopierar här de olika sorter som används men vilka specifikt som ingår i "räddningsdropparna" vet jag inte.
Dr Bach delade in de 38 blomessenserna i sju grupper
Rädsla och fruktan:
Aspen, Cherry plum, Mimulus, Red Chestnut, Rock Rose.
Osäkerhet:
Cerato, Gentian, Gorse, Hornbeam, Sclearanthus, Wild oat.
Bristande intresse för nuvarande situation:
Clematis, Chestnut Bud, Honeysuckle, Mustard, Olive, White chestnut, Wild rose.
Ensamhet:
Heather, Impatiens, Water Violet.
Överkänslighet mot inflytande och idéer:
Agrimony, Centaury, Holly, Walnut.
Modlöshet och förtvivlan:
Crab apple, Elm, Larch, Oak, Pine, Star of Betlehem, Sweet chestnut, Willow.
Överdriven omsorg om andra:
Beech, Chicory, Rock water, Vervain, Vine, Five Flower Remedy
Ingen av de 38 blomessenserna är skadlig eller vanebildande. Det finns ingen risk för överdosering. Därför kan de användas av vem som helst. Detta var just Dr Bach´s syfte - "heal thyself" - att människan skulle kunna bota sig själv.
/Maria
Kan man ta dom tillsammans med starka smärtmediciner?
Jag har själv gjort det (utan att fråga någon) och det har gått alldeles utmärkt
/Maria

Man bör aldrig bland mediciner med alternativa mediciner. Det kan ge en helt annan effekt än vad som är avsett.
Det gäller inte enbart smärtläkemedel utan alla läkemedel.
Så innan start kolla med din läkare.
Det går säkert bra men OM det inte gör det så är det väldigt tragiskt.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Tack bumleboo!
Har många ggr själv funderat just på bach dropparna men inte vetat just om dom hjälper..men här fick man ju ett svar 
Förresten så skulle jag nog behöva hela kitet tror jag
Vad gör dessa mirakeldroppar för verkan?
Blir man piggare? slipper depression? annat?

Alltså, jag tror inte att blomsterdroppar på något sätt varken försämrar eller förbättrar effekten av andra läkemedel. Min gissning är att de är helt ofarliga att ta tillsammans med andra läkemedel. De är liksom inte gjorda på samma idé.

# 12 Det är möjligt att det är så som du säger Men jag skulle inte våga chansa.
Men vi är olika och det är väl tur det
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!