Diagnos okänd
#0 Nu får du förklara bättre vad det hela handlar om annars kan man inte kommentera saken

Såg också det programmet på tv och kände samma sak. Vet man inte vad det är man har så ska man ju inte göra så.
Sen visade det sig att hon hade hepatit C och då är det inte alls bra att göra så.
Hon kunde gisa ned det utan att pussa tyckte jag i alla fall.
Det är intressant att se "Diagnos okänd" tycker han är så duktig denna läkare. Han var ju med i "Sjukhuset" den serien som sändes från Ackis. Där är han chef för akuten
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Att det hamdlar om något på TV är inte självklart för mig eftersom jag sällan lyssnar på TV program efterson jag inte ser bilden
Så tala om att det ärpå TV det handlar om så att alla kan förstå

Förlåt. Tänkte inte på att skriva så detaljetat.
Diagnos okänd
Svensk realityserie från 2009. Avsnitt 2. I Sverige finns tusentals människor som inte kan leva ett normalt liv på grund av mystiska sjukdomssymptom.
Idag 20090314 kl 16:25 är det repris från 11/03
Mer info om serien http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/article3811824.ab
Avsnittet jag såg handlade om en kvinna som hade blåsor i slemhinnorna i mun, underliv och även ögon. Hon hade ingen aning om vad det var och hon hade stora besvär av det. Hon kunde inte äta och hade ont hela tiden. Hon var sjukskriven och förhållande hade havererat pågrund av detta. Hon hade varit sjuk i två år.
Det visade sig att hon hade hepatit C som hon fått när hon tatuerat sig och även en till sjukdom som jag inte kommer ihåg.
Det jag reagerade över var att hon pussade på sitt nyfödda barnbarn flera gånger, fast hon inte viste om det smittade eller inte. Även fast hon kanske inte smittat någon annan i sin omgivning så tycker jag att man ska vara försiktig med småbarn eftersom dom inte har samma imunförsvar.
Jag reserverar mig för eventuella fel eftersom jag inte tittade så jättenoga utan höll på med annat oxå.
#5 Deär ingen fara alla kan göra fel
Jag tycker det är viktigt att vara så tydlig som möjligt särskilt när man talar om TV progranm i och med att det är så stort utbud i dagens TV värld och alla ser ju inte heller på TV
Det låter inte alls särskilt något vidare, även om hepatit C inte är särskilt smittsamt . Tycker inte att man behöver kladda så mycket med ett nyfött barn,särskilt inte om man har äckliga blåsor som man inte vet vad det är.
~ mayolica ~

# 7 Nej jag känner ju som så att med blåsor i munnen så ska man inte pussa på nån och särskilt inte ett litet barn.
Det kan ju va herpesblåsor man har och det kan ju smitta.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Hej där!
Det där med pussar mun mot mun ,eller låna någons läppstift,tandborste eller dricka ur någons glas är inte hälsosamt alls,du byter bakterier och virus med en gång och har man otur som någon skriver här,så kan man drabbas av Herpesvirus och lite till! Pussar ska man inte dela ut eller ta emot,mun mot mun i onödan,det går lika bra att pussa på kinden, så det så!
Jag får själv blåsor i munnen ibland och de gör förbaskat ont,men de beror på allergi mot något,ev mjölk trodde en av mina tandläkare. När dessa blåsor kommer kan jag knappt svälja,skulle inte drömma om att pussa ens min drömprins just då!
Astrid