Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettvikt
Läst 3013 ggr
EmmeMM
2009-02-15 13:48
0

Lagom mängd

Om man bara äter godis en dag i veckan hur stor mängd kan vara lagom då för en person som inte vill gå ner i vikt utan behålla vikten? Om man i övrigt äter hälsosamt och rör på sig ordentligt. Brukar promenera minst en timme om dagen och motionscykla 40 minuter i veckan (ca 2 mil). Kosten i övrigt innehåller nästan inget tillsatt socker alls.

[SvenA]
2009-02-15 13:54
0

Det finns ingen lagom mängd allt godis kan man avara om man vill

Det mesta dodiset innehåller väldigt mycket socker som vi inte behöver tillföra våra kroppar

Masamo
2009-02-15 15:46
0

Det var en svår fråga. Det är nog bara du som kan svara på det.. Du verkar ju röra på dig ordentligt, så du kan säkert äta lite en gång i veckan utan att få dåligt samvete. Det beror ju på vilken sorts godis också. Personligen så älskar jag salt lakrits! Flört

siberlina
2009-02-15 17:46
0

jag tycker  en dag i veckan    låter   bra  ,då kan du  gott  få unna dig  lite  godis, va  inte för  hård  mot  dig skälv

deciree
2009-03-10 15:09
0

Lördagsgodis är ju heligt för dom flesta! :) Och så som du tränar borde du kunna unna dig en godispåse varje lördag, och hur mycket du äter sen för att varken gå upp eller ner beror ju på hur mycket du stoppar i dig annars under dagen och hur mycket du rör på dig. Du ska alltså röra på dig lika mycket som du stoppar i dig så ska du varken gå upp eller ner. Själv har jag ett par kilo till att gå ner innan jag är där jag vill vara och bara kan tänka på att röra mig lika mycket som jag äter :)

Betty
2009-03-11 08:51
0

Klart att du ska unna dig. Jag brukar äta lösgodis el mörk choklad. Av lösgodiset tar jag en av varje som jag verkligen gillar (ibland två om det är ngt extremt gott) Av den mörka chokladen äter jag ca halva kakan…

Det är ju inte direkt så att *smack* du går upp 5 kg i vikt för att du unnar dej lite lagom godis en gång i veckan,när du i övrigt äter så bra mat och rör på dig.