Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 1906 ggr
PimTheGreat
0

Mår dåligt jämt

sen oktober månad så har jag gått förkyld till o från hela tiden. Nu i februari låg jag och min lilla på 14 mån i influensan en vecka, sen kunde jag jobba igen för att sen igen åter falla i feber. SÅ har det hållt på till o från hela tiden. Sen blev jag bättre men i onsdags drog jag ut en visdomstand i nederkäken. SEn dess har jag inte kunnat jobba. Givetvis har jag jätteont i nederdelen där de drog tanden och sydde 3 stygn men det värker även i de andra tänderna i nederkäken. Känner mig matt och kallsvettig i hela kroppen och ständigt trött. Var hos läkaren i feb men de skyllde bara på förkylningstider. Min dotter har med legat dålig så här till o från men hon är lite bättre nu efter att hörcentralen hittade slem i lungorna och vätska bakom trumhinnan. Hon fick då bricanyl utskrivet. Vätskan avvaktar dem o se om den går tillbaka själv.

MEN vad kan det bero på att jag är sjuk så ofta. ORKAR INTE!! Har ett jobb jag vill kunna sköta! blir dyrt för mig att vara hemma hela tiden! Läkarna hjälper mig ju inte! Vart kan jag vända mig? nån här som vet vad det kan vara??

siberlina
0

när barnen  är  små  bebbisar, så   är  man ständigt   förkyld.jag tror  inte  det är  något  allvarligt  fel  på dig,man  kan ha  perioder i livet  som  man  är mycket  förkyld.den  här  vintern har  det  gått   något  virus    som   gör att   förkylningen   kommer   tillbaks  om och om igen, det  är flera som haft det.men jag  tycker   du ska  ta  influensa   spruta  till nästa  vinter,jag tror   den hjälper ganska  bra, när jag tog den så var jag   frisk i flera  år..och  att  dra  ut  visdomständer kan  göra  jävelskt  ont ,jag hade  ont i  flera veckor  och då   är jag  endå   en  tålig person , ät  mycket naturell  yogert   med    havregryn  på…    och ta   lite echina force      när du går och  lägger dig

PimTheGreat
0

#1 Ok tack.. är det nåt speciellt med naturell yogert med havregryn? likaså echina force…vad gör det?

siberlina
0

jag    åt  yuogert    med  havregryn  till frukost   jämt   något  år   och jag  va  så himla frisk  då,  nu  är  det  lite  si och så  med  frukost   och jag är  förkyld  till och från,  echina force    finns  på  hälso butiken   och jag  tycker   det hjälper

PimTheGreat
0

#3 då ska jag prova det. Start i morgon. TAck för rådet

siberlina
0

jag ska  börja  med yougurt   igen, för den här vintern har jag varit   sjuk  till  och från . och är  så  trött  på att vara sjuk

Betty
0

se till att få i dig alla vitaminer som du behöver. tråkigt nog så han man lätt att dra på sig olika saker om man är sjuk hela tiden, eftersom immunförsvaret redan är försvagat. Ju längre perioder du håller dig frisk så kommer det att reparera sig…

Om du tränar så undvik det ett tag eftersom det tillfälligt försvagar immunförsvaret, men kom gärna ut i friska luften och gå en promenad…

mammiz
0

Åh, jag vet precis hur du känner dig…I juni förra året fick jag staffylykocker ( stavning? ) i näsan som spred sig till ett sår i handen, så jag fick akut lymfangit ( Spridning i blodkärlen ) i armen. Massor med antibiotika!Frisk men trött hela semestern…Augusti jobba 2 veckor, sen till doktorn igen fortfarande bakterier i näsan….antibiotika igen…Och sen dess har det vart kört. Virus efter virus avlöser varandra. Har nu varit sjukskriven 5 veckor för återhämtning och för högt värde vita blodkroppar. På måndag ska jag börja jobba halvtid och se hur det går. Jobbar på förskola dessutom. Har fortfarande kvar såret i näsan, ska nu behandlas med salva, om inte det hjälper ska jag bli skickad till öra-näsa-hals! Nu var det ju inte meningen att stjäla din tråd och gnälla över mina krämpor!! Men jag förstår hur du känner dig.. =)