Knäckande leder
I nästan varje steg när jag går så knäcker det till i mina leder i fötterna. Det låter ungefär som när man knäpper med fingrarna och gör inte ont eller känns över huvud taget.
Så här har jag haft under lång tid, flera månader, kanske till och med år och eftersom jag inte mår dåligt över det eller har ont så har jag inte tänkt på att göra någonting åt det.
Det uppkommer oftast efter att jag har suttit still och brukar gå över när jag har promenerat ett tag.
Pappa gissade på att det var någonting med ledvätskan, men exakt vad vågade han inte gissa på.
Har ni samma problem? Vad gör ni?
Vet inte vilken grupp jag skulle lägga den i, så byt om ni vill!

Mina knän knäpper till då och då, men det är oftast inget som känns. Jag ignorerar oftast och oroar mig inte så mycket om det. Verkar inte vara något som är fel med dom (annat än äldre skador) och läkare har inte brytt sig ngt om det när jag frågat i samband med knäskada.
Det är nog som din pappa har gissat på, att ledvätskan som låter.
//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

Det är alldeles naturligt och inget att oroa sig för. Du har ju inte ens ont av det. Mina fötter har knäppt hela livet och är i utmärkt skick fortfarande. De mår särskilt bra av att jag går utan skor mycket, så jag brukar bara ha sockar inomhus.
En läkare har sagt till mig att så länge det inte gör ont efter knäcket är det inget att oroa sig för.
Sara
Tack för svaren! =)
Nä, jag antog att det inte var något farligt, har googlat lite och inte hittat något speciellt så jag (som i vanliga fall brukar lyckas intala mig själv att varje gång jag har huvudvärk så har jag en hjärntumör ;)) höll lugnet denna gång! =)