PRO ANA
Läste nyligen en artikel om Pro ana och har läst några bloggar som Ana' folk skrivit. Det är ju sjukt ! Hur kan dom tycka att det är snyggt?!
Visst, jag är själv inte världens smalaste, men jag tkr att det är så mkt snyggare att ha lite former än att alla revben sticker ut.
Är det någon här som har erfarenhet av Pro ana? Nån bekant som haft det eller du själv?
#0 Vad är detta för något har aldrig hört ordet förut
Jag vore tacksam för om du låter bli förkortninga i inläggen då det blir mycket svårt at förstå vad du vill ha sagt
Jag ser nämligen inte texten utan får den uppläst av en skärmläsare och den förstår inte förkortningar så det blir mycket otydligt vad du skriver
Det är ingen förkortning.. Det är en sjukdom, Anorexia som har fått ett nytt namn eller något, har inte riktigt förståt. De som har det säger:
"Det är ingen sjukdom, det är en livsstil"
#2 Det finns förkortningar i ditt inlägg TKR och mkt detta är det jag menae det
Prova att läsa dessa förkortningar som ord och seom du förstår det
Jag har svårt att förstå dessa när skärmläsaren läser upp dessa i en löpande text för det är inga ord
Pro Ana är den farligaste varianten av anorexi om man nu kan uttrycka sig så.
De tillsammans bildar nästan en sekt som på Internet peppar varandra och ger varandra tips om hur man äter så lite som möjligt, kräktips, de visar kort på varandra och som sagt det är en livsstil som sakta men säkert leder till döden.
Har man träffat andra på detta sätt så är det ännu svårare att komma ur sjukdomen eftersom man har stöd från lika sjuka så att säga.
/Maria