Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettalternativmedicin
Läst 3408 ggr
Linda72
0

Rosenrot?

Jag har känt mig trött och hängig ett tag och fick tips om rosenrot av en granne. Någon som vet om det hjälper?

Betty
0

jag tycker det:)

Lill-Kisse
0

Den här tiden på året brukar man bli trött och hängig eftersom man inte har fått tillräckligt med sol för att kroppen ska bilda D vitamin. Det gäller att skynda ut och exponera sig för solen 10-15 minuter om dagen när den tittar fram. Man kan förlänga vistelsen utomhus och passa på att ta en promenad för att få bättre kondition.

Frida
0

Jag tog rosenrot innan men slutade efter några månader (glömde köpa nya och sedan föll det i glömska). Köpte mig dock ett paket igår så nu ska jag se om det hjälper lika bra denna gången som det gjorde sist.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

[SvenA]
0

Har inte provat

Men det bästa tror jag nog är att se till att vara ute och gå så nycket som möjligt

För det är ofta det felet man gör på vintern att man stannar gärna kvar inomhus i stället för att ge sig ut

För även om man inte ser solen så är dagsljuset viktigt för välbefinnandet

När man är ute i dagsljuset så bildas det ett hormon i kroppen som heter melantonin som påverkar en så att man inte känner sig så trött

Det är ett problem för oss som inte ser vi får inte tillräkligt av det för det är dagsljuset genom ögonen som påverkar melantoninhalten bland annat så många av oss känner sig trötta

Och att vara ute och gå har flera fördelar bland annat så kostar det inget det är helt gratis

Och så får man motion som inte är att föakta det heller

Sannacg
0

Hej!

Visst blir man lite piggare av Rosenrot! Se upp för biverkningar bara, själv fick jag extraslag på hjärtat. Visserligen ofarligt men rejält obehagligt när det kommer ofta!

Mvh S

Maria
0

Rosenrot är det enda som fungerat på mig. Har gått igenom det mesta i hälsobutikernas lager för att bli piggare. (Har arbetat i Hälsokostbutik för länge sedan).

/Maria

mongu
0

Var bara försiktigt med naturmedel av olika slag om o när ni äter "vanliga" mediciner.

Kolla med er läkare innan ni börjar äta naturmedel. Det finns många som inte alls går ihop med medicinerna. Kan ge allvarliga effekter o kan slå ut medicinens effekt helt,

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Linda72
0

#7 Tack för tipset, jag äter ju mediciner mot smärtan, ska kolla med min läkare ska dit den 23/1 då är det bäst att vänta med rosenroten tills jag får svar.Glad

mongu
0

# 8 Klokt av dig. För det kan va förödande på flera sätt. Dels att effekten uteblir av medicin men det kan också förstärka effekten om det vill sig illa.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

[SvenA]
0

Det är ett välkänt fenomen att vissa naturläkemedel påverkar andra medeciner på et negatict sätt

Det finns även vissa frukter som påverkar medeciner en av dem är grapefrukt

Så man ska alltid berätta för sin läkare om man har för avsikt att äta naturmedel i samband med sina övriga medeciner

[Angel88]
0

Jag blir illamående när ja äter rosenrot… någon mer som blivit det.