Zoonoser ??
Hur många vet egentligen att man kan bära samma sjukdomar som djuren?
Barnen är förkylda i en evighet och ingen har kollat hunden… Hunden bär på infektionen och smittar om barnen om och om igen…
Tidigare har jag hävdad till läkare och veterinärer att jag hela tiden är förkyld… tja allergier och allergier får man till svar. NEJ. Nu har man kommit på att grisen och männsikan bär på samma baciller. Men det har jag ju sagt hela tiden… grrr.
Jag jobbar med grisar. Är nästan alltid förkyld, mer eller mindre. Barnen mkt dåliga men aldrig gubben(han är sällan hemma)
Djurhälsovården rekomenderar nu att djurskötare vaccinerar sig mot influensa.
Någon som hört mera?
Spännande….

Det är väl känt att man ska kolla husdjuren när det är infektioner som inte går över.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#1 Inte varit känt så himla länge tycker jag och så grisarna kan man ju inte kolla allihop =) Vi har flera tusen

Nej såklart.
Men jag vet att man med andra husdjur kollat när det varit långvariga infektioner eller täta återkommande.
Arbetskamrater till mig har fått kollat deras hundar bl.a.
Sen är det ju svårt att kolla på en grisbesättning.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Zoonoser är inte sådär jättevanliga, men helt klart något jag tycker att man ska ha i åtanke om man blir sjuk upprepade gånger!
Med vänliga hälsningar
Chess