Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 8007 ggr
Maathilda
2008-12-09 21:51
0

Trött o blek

Jo, det är så här att jag är trött alltid, fast än att jag går och lägger ganska tidigt. Och varje dag så svettas jag , fast än att jag fryser. Och i några dagar (typ 4-5 dagar) har min kompis klagat på att jag är blek i ansiktet, jag brukar vara ganska rosig om kinderna. Jag har varit demi-veg i typ 6 mån. , kan det bero på detta? eller? Kan jag ha brist på ngt?

Maria
2008-12-09 23:17
0

Vad är demi-veg?

/Maria

mongu
2008-12-10 09:13
0

Vad äter du istället? Ser du till att du får i dig alla näringsämnen?

Du kan snabbt tömma viktiga depåer i kroppen om du inte äter alla saker du behöver.

Mitt råd till dig är att gå till VC o få kolla lite prover. Sen att du med hjälp av en dietist verkligen ser till att du får i dig det du ska.

Annars så måste du nog börja äta mer allsidig kost igen.

Det är viktigt med kunskap innan man lägger om sin kost.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Maathilda
2008-12-10 17:26
0

#1 en vegetarian som äter skaldjur,fisk :P

Maathilda
2008-12-10 17:28
0

#2 jo, jag ska nog gå till vårdcentralen :)

mongu
2008-12-10 23:10
0

Inte bara nog utan du ska du med det snaraste. De symtom du har visar att du har brister i din kropp o det är inte alls bra. Såg din ålder o då är det ännu viktigare att du kommer iväg o får prover tagna.

Kan va så att du måste ha dietisthjälp för att verkligen få i dig allt du behöver.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!