Magsjuka?
Min mamma kom hem idag och sa att hon var dålig i magen. Höll mig rätt så undan henne, men sen var jag tvungen att gå på toan som hon haft diarré på.
Nu har hon spytt 2 (?) ggr och jag håller på dör.
Har världens fobi. Jag håller mig hela tiden på en våning nu och ska använda en toa bara, men ändå använde jag toan hon använde innan hon spydde.
Har tryckt i mig några få pepparkorn men vet ej om det hjälper.
Hon sa att hon var nog magsjuk, men hon åt nån köttgryta till lunch som hon inte tyckte smakade så bra, och efter det kom diarrén osv.
Om det är den, då blir jag ju inte smittad.
Dock var min pappa här igår och var dålig i magen, så jag vet inte alls..
Tänker typ sitta uppe hela natten för jag vill inte vakna sjuk :(

Köp desinfektionsmedel på apoteket, eller handsprit och tvätta dig med det efter du har varit på toa. Speciella handdukar till dem som är sjuka, gärna egen toalett till dem sjuka om man kan det.
Det var dem tipsen jag kan ge, för att inte bli magsjuk 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

#1 Då får jag göra det imorgon..
Usch är grymt nervös :(:( Hungrig är jag med, men vill inte upp i köket där hon har varit
God handhygien är bra men det är svårt att komma undan magsjuka då det ofta är luftburen smitta. Får hoppas att det hjälper med dina försiktighetsåtgärder.
/Maria

Tänker på dig, lider av samma rädsla själv. Jag skickar ut maken när han är magsjuk alternativt skickar ut mig själv, kan inte vara i samma lägenhet.
Jag pussar på min kille och sover i samma säng även när han är magsjuk eller vinterkräksjuk, har aldrig blivit smittad! Jobbigt att höra om hur oroliga ni är för att bli smittade.. Jag har ju aldrig varit vinterkräksjuk/magsjuk så jag vet inte alls hur det är.
Men vitpepparkorn ska ju vara toppen, men det hade du visst redan ätit!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det finns tydligen en liten procent av befolkningen som har antikroppar mot denna magsjuka. Grattis till dej…
/Maria

God handhygien är A o O. Det enda som hjälper egentligen men ibland så räcker inte ens det till.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!