bland hy
Jag skulle vilja ha bra tips för finnar o oren hy, samtidigt som man har extremt torr eksemhy. Någon "mirakelsalva"
Jag har hört att äppelscidervinäger är jättebra för huden. Det dödar bakterier och renar samt gör huden elastisk. Ska ev. blandas 50/50 med vatten.
När jag fick min son (för 100 år sedan, haha) så smorde jag min enorma mage varje kväll med äpplecidervinäger och jag fick inte några bristningar alls. Kanske berodde det på genetik eller slumpen, vad vet jag…?
/Maria
Är du rik så rekommenderar jag Clinique's hudvårdsserie för blandhy. Jag har blandhy och fick en omgång med prover på Kicks. De var så dryga att de räckte i flera veckor och jag märkte skillnad. Köper du hela 3-stegsserien så går det på närmare 1000 kr men det räcker länge.
Är du inte fullt så rik så har Apoteket en ny serie för blandhy. Den heter Vichy Normaderm. Jag har inte provat den men har läst om att den är bra för blandhy.
Båda de här serierna är bra om man har tilltäppta porer, vilket du har med dina finnar, samt att de tillför fukt men inte fett. På Apoteket finns också en ny serie som är bra om man har mycket pormaskar. Jag har bara sett den men vet inte så mycket om den.
/Anna
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Medarbetare på kvinna.ifokus.se
"Cogito, ergo sum!"..........."Jag tänker, alltså finns jag!"

Jag har blandhy och har alltid haft problem med tilltäppta porer etc, men sedan jag började använda Apotekets produkter, Visibly Clear, så har jag fått ett strålande resultat.
Det gäller dock att vara konsekvent, som med det mesta, men i mitt fall så har det varit rena "miraklet".
Jag märkte resultat redan efter första tvätten, men vågade inte tro på det. Det höll dock i sig och jag är verkligen jättenöjd! Produkterna är inte så dyra heller, en tub kostar ca 60 om jag inte minns fel (lägger aldrig priser på minnet).
Ett tips är att tvätta ansiktet i riktigt varm vatten, då öppnar porerna upp sig ordentligt. Glöm dock inte att smörja efteråt. Jag smörjer ansiktet med en ansiktskräm från samma serie, behövs inte mer. Är inte alls torr numera, vilket jag ofta var tidigare, trots att jag tvättar ansiktet två gånger varje dag i riktigt varmt vatten.
Kan ju vara värt att testa :)
Men kom ihåg, att de flesta produkter kräver att man testar i minst en månad, för att ge resultat, så ge inte upp, även om du upplever att problem blir värre till en början.