Uppiggande.
I 4 år har jag levt med att vara konstant trött och svag.
Jag orkar knappt någonting och jag känner mig knappt utvilad när jag vaknar. Jag är en väldigt blyg tjej och verkar därför aldrig tas på allvar. Ingen läkare har uppmärksammat detta, då detta kan vara en av dem saker som händer med kroppen då man drabbas av en depression.
Jag vill bara veta om någon av er vet någonting man kan ta för att bli pigg/orka mer? Inte koffein, för det funkar inte på mig.
Jag behöver verkligen hjälp med det här, för det funkar inte längre. Så vad som helst, bara det är receptfritt, så att jag kan bli pigg igen.
Tränar du nåt? Annars kan det kanske hjälpa en till att bli lite piggare. Att se till att ha god "sömnhygien" (se till att man sover på rätt tider och tillräckligt länge) kan nog också hjälpa och se till att äta bra och tillräckligt mycket.
Jag har inte varit i samma sitts som dig, men det jag föreslog här ovan är nog det första jag skulle se över om jag drabbades av nåt liknande.

Jag har aldrig fått kräm på det där med sömnen. När ska man egentligen sova och hur länge? Jag kan ärligt talat säga att jag måste nog sova 10 timmar för att jag ska funka som bäst. När borde jag då gå och lägga mig? nio, tio, elva?
Jag rider 2 dagar i veckan och så går jag långpromenader ca 5 gånger i veckan men det har inte hjälp nämnvärt, men dem har precis öppnat ett otroligt billigt gym bredvid där vi bor och jag har tränat där en gång, och nu ska jag köpa ett kort, får hoppas att det funkar lite.
Och det där med maten förstår jag inget av. Hur man ska äta och inte äta.

Hej
Jag tror också att det är viktigt med bra mat- och sovvanor. Ät frukost lunch och middag, näringsriktig mat. Försök att sova på regelbundna tider.Svårt att säga exakta tider… när kliver du upp på morgonen?
När du är ute och går kanske du kan försöka göra det mitt på dagen så att du får så mkt dagsljus som möjligt.
Vi som bor här i Norden har väldigt ofta brist på D-vitamin på vintern. Det kan göra att man blir trött och deppig. Så det kan vara värt att prova ett tillskott. Jag har börjat äta Holistics D-vitamin och har blivit piggare.
Konstant trötthet är som du säger ett tecken på depression… du kanske kan prova att gå till en annan läkare om du inte känner att du fått hjälp.
ta hand om dig!

Hmm jag hade/har samma problem som du. Men jag la om min kost och äter lite var tredje timma ungefär och MYCKET frukt och grönsaker. Gå till läkaren och ta ett blodvärde så du inte har brist på ngt.
Jag sover ca 8 timmar varje natt och lägger mig alltid innan tolv, sedan går jag på friskis och svettis några gånger i veckan. Försköker att komma ut en stund på dagen då det är ljust.
har dragit ner på socker och ibland tar jag ett litet tillskott av rosenrot..
#3 Vart har du köpt det D-vitaminet och hur mycket kostar det?

#4 Köpte det på en hälsokostbutik, det finns på de även på olika nätbutiker. Kostar runt hundralappen för en burk, men de räcker länge. Jag tar 1-2 kapslar om dan.

prova att börja dagen med en snabb morgonpromenad, jag vet att det kanske låter jobbigt,men man blir jätte pigg av det och ät en god frukost ochså antingen för eller efter
Klart du ska tas på allvar. Du ska inte behöva gå i flera år och vara konstant trött och svag.
Bra sömnvanor (8-10 h/natt), träning, god/nyttig mat och mycket frisk luft är en bra start. :)
Vill man så varför inte testa ginseng eller rosenrot från hälsokosten. Tänk på att man (i synnerhet med ginseng) måste äta dem dagligen i minst några veckor innan de ger effekt.
Det kan också vara idé att testa Chi San http://www.topformula.se/energi-prestation/184.html?gclid=CNTlloWwgpcCFQVOtAod2wFAWg eller någon annan produkt med Schizandra som har en snabbt uppiggande effekt.
Krya på dig och skriv gärna igen! :)
jag brukar använda ett heltäckande kosttillskott(mivitotal flex) mår bättre och känner mej piggare av det,man får komplettera med järn om man behöver för det finns inte i .
kan oxå rekomendera att pröva blutsaft,många blir pigga av det.
om du ska prova ginseng, tänk på att det är stor skilnad på kvallitet,dom bästa sorterna brukar kosta mer. extrakt och kappslar har jag fått bra effekt av,inte tabletter . det brukar ta några veckor innan man märker någon effekt.
flytande chi san ger snabbare effekt . jag brukar köpa en sån flaska ibland,när jag kommer in i en trött-period. föredrar den framför ginseng ,men det är väldigt personligt man får pröva sej fram.
jag antar att du har varit hos läkare och tagit prover utan att dom kan hitta något fel,annars bör du göra det först.
lycka till.hoppas det blir bättre.
~ mayolica ~