Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmotion-och-rörelse
Läst 4243 ggr
Trazzel
0

Träningsvideo

Hejsan!

Jag undrar om det finns nån av er som har tips på en bra träningsvideo. För styrka mest, men även för kondition. Men jag tänkte jogga som uppvärmning. Det ska helst inte vara alltför svårt, då tröttnar jag om det är väldigt avancerade övningar. Men det skulle vara kul att få komma igång lite med träning!

EmmaG
0

Är pilates helt fel?
Finns några på youtube man kan använda sig av..Lätt & smidigt hemma!
Länk!
När jag provade på just denna (som jag länkade till) med koncentration på magen så blev jag förvånad hur över hur mkt det faktiskt kkändes i musklerna en stund efteråt =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Tina-A
0

ministry of sound - pump it up

sååå jobbig! Det är en dansworkout

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Martin
0

Jäkla bra träningsvideos de där pilatesgrejorna. Men först måste jag nog bli lite vigare tror jag visst :o)

mvh Martin

Trazzel
0

# ja jag är också vig som ett järnspett. Men man kanske blir med tiden ;-)

Martin
0

Tränade faktiskst lite hatta-yoga i Växjö för några år sedan. Efter första passet sade jag "aldrig mer".

Instruktören lyckades dock övertala mig att om man inte är mjuk i kroppen så måste man träna för att bli det. Några veckor senare gick jag upp i brygga och körde "giraffen" till höger och vänster utan att blinka.

Så visst - man måste börja någonstans för att kunna prestera.

På tal om prestera. För min hälsas skull är det nog av högsta vikt att Malmö Redhawks presterar idag… och matchen börjar strax… *hämtar chips, dippa och cola och slår mig ner i soffan framför tvn*

mvh Martin

[Quellii]
0

Jag vill också prova :D Låter ju kul i alla fall :)

EmmaG
0

Jag är ju inte alls vig nu, och kan verkligen inte köra alla grejer instruktören på filmen för pilates visar. Men gör man så gott man kan & anstränger sig lite mer varje gång så blir man vigare med tiden ju!

// Emma, aka Althea

Tywysoges
0

ibland önskar man att dom där gympa programmen som gick på tv kommer tillbaka… men bara ibland..

phernilla
0

#1: Den där länken fungerar inte?

EmmaG
0

#9 Nej, videon är ju borttagen står de ju

// Emma, aka Althea