Huvudvärk!
Har aldrig skrivit här innan, men jag har ett problem som jag hoppas ni kan hjälpa mig lite med.
Det är så att jag har haft huvudvärk i tre dagar nu. Den sitter mest i ansiktet, tinningarna, panna, ögon och näsa. Känns som att man har en mask över ansiktet.
Har tagit huvudvärkstabletter, men det hjälper verkligen inte. Har testat ipren och ipren + treo. Kanske svagas ner för en stund men sen kommer den tillbaka igen.
Orkar knappt hålla ögonen öppna. Allt känns bara suddigt.
Vet att huvudvärk kan bero på en himla massa. Men vad tusan kan det vara, när inte ens värktabletter fungerar?

Har du varit eller är förkyld? Det kan inte va bihålorna som gör ont på dig? Har du kollat om du har feber?
Det brukar kännas över panna o näsa o så. Värre om man böjer sig framåt osv.
Om det fortsätter tycker jag att du ska kolla särskilt som du inte får bra hjälp av receptfria mediciner.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Nej, varken varit eller är förkyld. Annars vet jag om att det känns liknande när man har bihålsinflammation.
Jo, hjälper inte vanliga tabletter så borde det ju vara något annat. Men det är väl bara vänta och se om det går över:/
Tycker att du ska fundera på att gå till vårdcentralen på måndag om det inte gått över. Så får de kika vad det kan vara för något.
Kan det vara stresshuvudvärk kanske? Den är lite svårare att bota med tabletter?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Jag har samma problem som du.. men nu har jag har ont i huvudet (som vanlig huvudvärk fast värre) och hela enda sidan av huvudet.
Har haft ont så sedan i söndags men nu har det övergått till att göra ont ibland, sedan gå över och sedan komma tillbaka igen.. Konstigt.
/ ElinH
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Jag har haft min huvudvärk i 1½ vecka nu. Vissa dagar kommer den bara några min, medan andra dagar kan den hålla i sig i stort sätt hela dagen.
Nu vet jag iaf lite vad min huvudvärk beror på, och det är att jag ser dåligt. Så idag var jag och beställde mitt första par glasögon.
Får hoppas huvudvärken i ansiktet iaf går över.