Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 2063 ggr
Magster
0

Pigga upp?

Då jag är lite av en latmask när det kommer till att plugga och sånt, då det ofta slutar med att jag somnar, så undrar jag om nån vet något preparat man kan ta för att bli lite piggare.
Koffeintabletter, te, kaffe, energidryck, koffeintuggummin? Nån som vet något som är bra, inte är för ohälsosamt och som ändå ger en effekt som gör att man inte somnar så lätt. Kan få tag på recepbelagda preparat men föredrar inte nån form av knark ;)
Nog för att livstilen spelar rätt stor roll när det kommer till ens sinne. Sömn, kost och övrigt håll-igång under dagen men om man helt enkelt känner för en lite skjuss på vägen, om dagen varit lång och energipumpande och man vet att hemma väntar en hög med läxor.

Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

[Niike]
0

Jag brukar sova en stund när jag kommer hem från skolan i bland i hopp om att bli lite piggare och orka göra läxorna.. Men det känns nästan som jag blir tröttare av det faktiskt Tungan ute
Funderade på om jag skulle gå ut och gå en sväng när jag hade vilat lite, det kanske vore något.. Annars dricker jag te varje kväll som brukar kunna hålla mig vaken.

Dextrosol kanske vore något? Det är såå gott ocksåFlört

Mandysan
0

Lite motion brukar pigga upp. Cykla en liten runda, gå en sväng - det blir iaf jag piggare av Glad

Sen även frukt och the brukar hjälpa mig!