glasögon?
Hej för ett halv år sedan fick jag reda på att jag var tvungen att ha glasögon hela tiden . men jag har struntat i det och gått utan för jag e så rädd för vad alla andra ska säga . men n u har jag bestämt att jag SKA ha glasögon elr linser . så nu till frågan : vad e bäst för ögonen ? linser el glasögon ?
Dagens linser är så pass bra men allt som man stoppar in i ögat sliter ,tror jag. Jag har haft linser i 4 år men blev till slut allergisk mot linsvätskorna.Provade då daglinser men ögorna blev bara mer och mer irriterade så jag fick till slut lägga ner..Har nu glasögon.
Med tanke på alla fräcka bågar som finns numera så skulle jag föredra glasögonen.Det ger en karaktär och man kan ändra den efter humör.Jag väljer alltid något som sticker ut lite..
Det är inte alltid lätt att vänja sig med glasögon .Jag har själv haft det sen jag var 12 år och då tyckte jag att det va fräckt trots alla fula bågar ..ha ha ha .Det jag hade då börjar lite att komma tillbaka nu..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tycker du ska ha glasögon, eftersom du är pass så ung. Men man vänjer sig med glasögon, så man märker knappt att man har på sig dem ;)
Jag fick glasögon när jag var 4 år (är 18 fyller 19 år), det var jobbigt att komma ihåg att jag skulle ha på mig dem! Men nu går det bra, har mina rutiner nu, haha ;)
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Joo det e ju inte så svårt att ha på sig dom utan det e mer svårt att inte bry sig om vad andra säger .. specielt dom som man redan e mobbad av

#3 Du ska veta att jag har blivit mobbad för mina glasögon…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Det är inte lätt om du redan är mobbad..Om du orkar sträck på dig och säg åt dom att det är tufft med glasögon..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Köp snygga glasögon=) Jag fick glasögon när jag var tio, spelade jättemycket handboll så när jag var tolv började jag med linser under träningar och matcher och sen har det blivit mer och mer, nu hatar jag mina glasögon och använder dom så sällan jag kan, mina ögon är inte jättelyckliga men jag har så svårt för att ha saker i ansiktet.
Skulle väl rekomendera att börja med glasögon så kan du ju köpa linser och ha då och då och se vad dina ögon säger och hur du trivs med glasögon/linser. Många människor passar så otroligt bra i glasögon, du är säkert en av dom=)
Finns så diskreta glasögon numera så man knappt märker dem. Jag har haft glasögon sen jag var åtta (22 idag) men använde dem bara när jag läste, tittade på tv etc. Så för två år sedan tyckte optikern att mina ögon skulle må bäst av att ha glasögon på heltid. Det va ovant i början men det tog bara någon månad så blev det rutin och idag kan jag helt glömma av att jag har dem på mig eftersom de väger så lite och inte har några stora irriterande bågar (se bilden).
Angående linser så kan det vara så att just ditt synfel inte går att avhjälpa med linser. Jag kan till exempel inte använda engångslinser eftersom mitt synfel är "för annorlunda." Likadant är det med månadslinser, de kan inte korrigera mitt synfel så bra som glasögon kan pga fel brytningsvinkeln (eller va optikern nu sa) så jag kan oftast inte ha dem i mer än några timmar innan jag får ont i huvudet pga överansträngda ögon. Så köp hellre ett par glasögon som DU tycker om och trivs i och använd linserna som komplement om du kan använda sådana.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Okeeej :) jag hittade en sida där man kan beställa upp till 3 bågar och ha som prov helt gratis :) så d ska jag göra!

glasögon är bäst för ögonen, däremot så minskas synfältet lite. linser kan inte alla ha, synfel som linser inte kan avhjälpa, allergier mot linsvätskor och vissa klarar inte av att peta sig i ögonen.
Är det första gången du köper glasögon/linser så gå till en optiker och sköt allt där. ska du ha linser så ska de provas ut med återbesök och så och glasögon ska prickas efter dina pupiller så det kan vara bra att få det gjort av en som kan, första gången iaf.
köper du glasögon från något ställe där du få två par till priset av ett så kan det vara bra att ha ett par diskreta som knappt märks och det andra paret kan vara mer utstickande om du gillar det.
ska du ha linser behöver du även ett par glasögon när du är förkyld eller när ögonen inte är på topp.

Sen är det ju olika beroende på hur dåligt man ser. Jag har svårt med glasögon för jag ser så extremt dåligt. Jag kan aldrig lägga ifrån mig dom, då ser jag inget, om jag åker och badar när jag har glasögon så är jag ett fullständigt blindstyre när jag ska i vattnet och måste mer eller mindre ledas i=P Jobbigt också att inte ha seendet åt sidan som man har med linser. Men mina ögon älskar glasögonen ibland så mitt råd blir ändå att köpa glasögon, känna efter och sen skaffa linser att antingen ha ibland eller oftare.
Glasögon kan vara hur bra och häftigt som helst, behöver inte alls leda till mobbing.
Framförallt tycker jag att om en optiker eller någon läkare sagt att du behöver / bör ha glasögon/linser, så skall du köra på det. Utan det kommer du att se sämre snabbare (mest troligt).
Jag har en bekant som är helt blind, han kan bara avgöra om det är mörkt eller ljust. Jag lovar… det är häftigare att ha glasögon än att inte se alls.
mvh Martin
Mmm jag ska köpa glasögon så fort jag kan fast jag måste först till optikern eftersom att jag måste kolla igen då min syn e ennu dåligare en innan!
När jag var liten fick jag glasögon men strunta i att ha på dem då alla gjorde så stor grej av det och jag skämde så av att ha dem.
När jag sen gick i åttan, de första fick jag i tvåan eller så, så såg jag väldigt dåligt, kände inte igenom mina vänner på längre avstånd eller såg tavlan i skolan. Så jag var tvungen att ha glasögon, men använde dem ändast i skolan på leketionerna. Min syn blir inte bättre utan sämre. Just nu är den riktigt illa och jag ser inte mycket utan dem. Hade jag använd dem i tid och när jag skulle kunnde min syn varigt en hel del bättre.
Så skaffa verkligen glasögon nu i tid och strunta i alla andra, du kan komma och åndra dig så annar! Att alltid överanstränga ögonen är inte bra.
Jag hade linser under ett år också men trötta på att ha de så använder bara glasögon nu och trivs bra i det =)
#13 det e precis så dåligt jag ser jag känner inte ens igen min mamma på längre avstånd
Jag har glasögon och visst får jag kommentarer, men jag skiter i dem. jag är nu 15 och sket ett tag i att ha glasögon som mindre, men när jag gick i 4:de klass och mina lärare såg att jag inte kunde läsa på tavlan tog de och pratade med min mamma och vi fick ta hjälp av majblomman för att köpa glasögon. Ska nu få linser pga jag spelar innebandy osv för säkerhets skull där! =)
Du ska inte bry dig om vad de säger, det är inte tufft att skita i att ha glasögon, det är tuffare att visa att man vågar vara sig själv! Jag skulle gärna ha kvar mina glasögon, men de funkar inte med sporten! Glasögon tycker jag är bekvämare både för ögonen och det är bara att putsa dem osv. Så skit i dem och använd dina glasögon! Dina ögon tar mer skada av att gå runt och fösöka göra världen skarp själv, du kommer förbättra din syn med glasögon m.m! =)
Glasögon är superhett
om du känner dig mobbad kan du ju alltid förklara om vilka kändisar som använder glasögon för dem som mobbar ;) Personligen när jag var liten så ville jag gärna ha glasögon, då alla andra hade detta fenomenet. men att sitta framför tv:n hjälpte inte..hehe