Finns det?
Finns det någon sida där man skriver in sin vikt och längd och kanske åldern med och så kommer det upp om man är underviktig, normalviktig eller överviktig? ;)
Hoppas ni förstår hur jag menar! :)
Det finns BMI (Body Mass Index) uträkning, men om man är under 16-18 så är det inget man ska gå efter, man växer och vikten kan variera mycket upp till 18års åldern. Annars vet jag ingen sida tyvärr.. :)
Tack :)
Haha det stog att jag var underviktig men det tror jag knappast! xD
#4: Som sagt kan man inte lita på dom där förän man är färdigvuxen och över 18 :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#5: okej :) jag kan nämligen inte vara underviktig, är normalviktig enligt familj och vänner! :P
Det är också så, att är man vältränad så får man ett högre BMI.
Jag skulle försäkra mig i jobbet men fick att jag låg på gränsen till för överviktig, och kunde då inte ta största hälsoförsäkringen utan fick "nöja" mig med den normala (det är ganska logiskt, är man överviktig riskerar man sämre hälsa och då kan man ha svårt att försäkra det). Men efter att ha gått upp till försäkringsbolaget och träffat personalen och de sett mig, så förstod de ju att det inte var någon fara och jag kunde teckna full försäkring.
Och, skall tilläggas, då är jag inte någon bodybuilder men ganska vältränad samt ett par kilo extra runt midjan, men inte så att det är ohälsosamt.
mvh Martin
#7 Joo precis, jag kanske skulle kanske tillagt det att det inte går att räkna på samma sätt om man tränar mycket heller. :)
Muskler väger mer än fett, inte att förglömma :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

9# du har helt rätt man kan ju inte bara säga jag har ett bmi över 30 jag är överviktigt
Midje måttet kan ju därimot säga en hel del-
jag har slutat väga mig sen fyra år tillbaka då det ledde till ätstörningar. Vikten kan bli så missuppfattad ! Särskilt när man är ung och lättpåverkad vad det gäller mobbing så som media.
. Det viktiga med kroppen är att man själv tycker om den-vilket är en av de svåraste uppgifterna genom livet.
Jag har lärt mig att min kropp är--att den är okej! Och faktiskt har jag aldrig mått bättre psykiskt (sen vet jag att jag borde träna ;)